Andra länder verkar ha varit väldigt intresserade av sveriges rollspel på senare år, en våg RM surfade fint på. Jag hoppas bara att Trudvang Chronicles inte kommer sabba detManU77;n280948 said:Synd... de verkar ha ett enormt stöd om man kollar på den crowdfounding de gjort.
De släppte väl en som hette The Art of Trudvang? Eller minns jag fel?Rymdhamster;n280949 said:Överlag jäkligt snygga bilder, däremot. Hade de släppt en artbook hade jag köat för att köpa.
https://www.kickstarter.com/projects/1256540796/the-fabulous-art-of-trudvangRymdhamster;n280949 said:Överlag jäkligt snygga bilder, däremot. Hade de släppt en artbook hade jag köat för att köpa.
Björn Wärmedal;n280951 said:De släppte väl en som hette The Art of Trudvang? Eller minns jag fel?
Jupp. Missade tyvärr denPaal;n280963 said:https://www.kickstarter.com/projects/1256540796/the-fabulous-art-of-trudvang
De släppte ju en för några år sedan, tyvärr kickstarter exclusive. Tyvärr på engelska. Tyvärr på glansigt papper. Tyvärr med märkliga layoutval. Men den finns iaf. Antar att den är svår att komma över dock.
Jag har den. Den gick på 1200+frakt i begagnat skick. Nog inte värt det priset, men ursprungliga kickstarter-priset hade väl varit okej.Rymdhamster;n280966 said:Jupp. Missade tyvärr den
Den suger. Magi är vansinnigt mäktigt och det finns noll poäng att spela något annat än en magiker. Det är annars ett rulla under d20 system med för många stats där vissa stats är livsviktiga och andra är fluff. Så vill du kunna dansa? Var bered att inte kunna göra något livsviktigt.ManU77;n280985 said:Intressant. Hoppas någon kan beskriva spelmekaniken lite. Det jag fått till mig hittills är att bilderna är riktigt bra och att känslan i spelvärlden är bra. Mekaniken då?
Jo, jag backade den också. Okej pris i kickstartern (350:-?) men 1200 hade jag inte betalt. Förstår inte beslutet att göra en begränsad upplaga men detta var väl när RM var livrädda för tryckta produkter?Khan;n280967 said:Jag har den. Den gick på 1200+frakt i begagnat skick. Nog inte värt det priset, men ursprungliga kickstarter-priset hade väl varit okej.
Vad är det som är dealbreaker för dig?Rangertheman;n280992 said:Jag har bläddrat i böckerna på Spel & Sånt. Säga vad man vill om RM, men snygga böcker gör de i varje fall. Det ska dock mycket till om jag skulle lägga några pengar på produkterna.
Detta är sammanfattar ungefär vad jag tycker med. Deras stämningstexter och bilder är det som är värt något, övriga texter och regler är undermåliga.Dimfrost;n280998 said:Riotminds gör snygga böcker, men de skriver oerhört dåligt (extra dåligt på engelska!) och de gör oerhört dåliga regler. Det har de ingen som helst insikt i själva heller, så de tar inte in den hjälp de hade behövt. Därför är deras grejer rätt oanvändbara, tyvärr. Numera är allt dessutom taffligt layoutat (en gång i tiden hade de Dante till sådant, och då var det förstås bra).