Jag och några kompisar tänkte ge Trudvang ett försök. Vi tänkte spela en liten "från bönder till hjältar"-historia där de är vänner i en by som ödet har andra planer för.
Det vore stämningsfullt med inslag som "Din far ber om hjälp med grödorna efter gårdagens hagelskur" eller "Gamle Hrimgeir som vandrar ut från skogen för råvaror någon gång i månaden behöver en ny slev och har lovat dig en vargfäll i utbyte".
Även om de på sikt inte kommer lägga erfarenhetspoäng i saker som Skötsel (Gård) och Hantverk (Trä) så vore det kul att utnyttja spelmekaniskt, men hur gör man för att det ska bli "speligt"? Har ni några tips?
Det vore stämningsfullt med inslag som "Din far ber om hjälp med grödorna efter gårdagens hagelskur" eller "Gamle Hrimgeir som vandrar ut från skogen för råvaror någon gång i månaden behöver en ny slev och har lovat dig en vargfäll i utbyte".
Även om de på sikt inte kommer lägga erfarenhetspoäng i saker som Skötsel (Gård) och Hantverk (Trä) så vore det kul att utnyttja spelmekaniskt, men hur gör man för att det ska bli "speligt"? Har ni några tips?