Nekromanti Trudvang

TheMessiah

Veteran
Jag skulle vilja hya lite mer information om trudvang. Jag har boken jorges bestiarium men jag skulle vilja ha mer info om olika kungadömen, städer osv

Skulle jag med. Men Riotminds har inte släppt någon annat än den knapphändiga infon som finns i vildhjarta............Och det spelar ingen roll om du ger dig till tåls heller, för riotminds kommer inte att släppa någon världsbok. Jag tror dom är för fega och vågar inte definera sitt koncept, eller också att dom vill ha en värld höljd i mystik..............

Caen

RiotMinds

Veteran
Jasså??

hmm...då måste du nog ha missuppfattat oss. Vi kommer inte att göra en världsbok som från pärm till pärm beskriver alla riken rakt upp och ner, med styrelseskick, valutor och alla städer osv. Men tanken är att "Trudvang - Stigarnas bok" tillsammans med Jorges ska bilda själva grunden till det vi kallar för Trudvang. Vänta er att få en HEL del av informationen om Trudvang, kanske bara inte i ett format som ni är vana vid, när den sistnämnda boken släpps!

Hoppas att detta rätade ut i alla fall ETT frågetecken! :)
RiotMinds

Hmm, det låter bättre.......

...men inte riktigt bra än. Jag hade glömt bort stigarnas bok när jag hade skrivit mitt svar, men jag tror att det finns en viss riktigthet i mitt svar ändå. Jag hoppas att Trudvang-stigarnas bok kommer att innehålla mer info, men som jag har förstått det hela så kommer den att handla om utvalda platser och inte så mycket om riken,religioner,kulturer och städer. Personligen tycker jag att en världsbok vore det bästa, men ni kanske tycker att mystiken skulle försvinna kring er värld. Ävenledes personligen misstänker jag i varje fall att det är anledningen till att ni inte vad jag vet någonsin kommer att sätta er och beskriva de olika länderna, kulturerna, städerna, folkslagen mm. Det är inte så att det inte finns LITE info, för det finns det, men det finns inget utförligt. Och jag misstänker att det aldrig kommer att finnas något riktigt utförligt och någorsålunda heltäckande.

Time will tell.........

Caen

Count

Warrior
Du får nog allt ge dig..

.. till tåls tror jag. Med tiden så kommer nog du att få en ganska klar bild över Trundvang och dess olika kulturer och religioner.. eller tar jag helt fel nu Riotminds?

Om inte Riotminds ger en kristallklar bild över världen måste väll det att dom vill lämna mer utrymme till fantasin och mystiken, så har jag fattat det i alla fall men som vanligt är jag väll ute och cycklar igen..

Aja, ska bli skoj att se den där "Stigarnas bok", verkar ganska rolig idé om ni frågar mig.

userfriendly

Warrior
Blodughadda & Snösaga

Det är nu officiellt att det kommer ett äventyr från Riotminds,
eventuellt en triliogi. När det kommer vill de dock ej klargöra.
Det är tråkigt att man ej vågar släppa någon form av release-
plan. Det vore intressant att åtminstone få veta i vilken
ordning man släpper produkterna, även om exakta datum inte
är något måste.

Hasse

Hero
Så det blev Stigarnas bok.

Trevligt. Jämfört med "Förtrollade platser" så känns det mer rätt till Trudvang så att säga. /images/icons/smile.gif

Hasse

Hero
Jag hoppas.

"Det är nu officiellt att det kommer ett äventyr från Riotminds,
eventuellt en triliogi. När det kommer vill de dock ej klargöra."

Personligen så hoppas jag de väljer att släppa den som en stor tjock bok i stället för en trilogi.