Nekromanti Trudvang

Krille

Lord
"Vart får jag tag på världen Trudvang?
Om jag nu fattat rätt så e de en värld va?"

Ja, det är en värld, men den är inte utgiven än. Lite står i grundreglerna, lite mer står i Jorges Bestiarium, ännu lite mer står i Vildhjarta, och ytterligare lite mer står att finna på RiotMinds hemsida. Utöver det är du tvungen att vänta på modulerna om Trudvang, varav den första ska komma till vintern eller våren.

Jollas

Veteran
Mmkay...
men om jag ska göra ett äventyr som jag vill spela till DoD hur ska jag gö då? Asså ska jag typ skita i världen o bara spela äventyret så får rollpersonerna inte gå nån annanstans?
Eller måste man ha en värld? E typ inte så high på sånt änn /images/icons/smile.gif

O så kanske man kan klämma in en liten fråga... Tycker de e så jäfla svårt de här med förflytning... a asså förflytning på längre sträckor... Man orkar ju inte ta allt i detalj när dom färdas en dags tur för de skulle ju ta en hel spel kväll o samtidigt vill man ju inte typ bara teleporteras till stället man tänkt sig skulle komma till. Så hur brukar typ ni göra?

Krille

Lord
"men om jag ska göra ett äventyr som jag vill spela till DoD hur ska jag gö då?"

Gör ett äventyr och spela det i DoD. Svårare än så är det inte.

"Eller måste man ha en värld?"

Bara om du ska spela kampanj (dvs en serie sammanhängande äventyr) eller om äventyret är beroende av vissa fenomen i världen.

"Tycker de e så jäfla svårt de här med förflytning... a asså förflytning på längre sträckor... Man orkar ju inte ta allt i detalj när dom färdas en dags tur för de skulle ju ta en hel spel kväll o samtidigt vill man ju inte typ bara teleporteras till stället man tänkt sig skulle komma till. Så hur brukar typ ni göra?"

Det ältades rätt mycket i den här tråden på rollspelsforumet. Läs den så får du nog några tips.

Rickard

Urverk speldesign
"men om jag ska göra ett äventyr som jag vill spela till DoD hur ska jag gö då? Asså ska jag typ skita i världen o bara spela äventyret så får rollpersonerna inte gå nån annanstans?"
Riotminds hade förut en liten del av kartan på sin hemsida.. En snäll DoD6:are kanske kan skanna in sin karta som denne har i JB och maila över den till dig.. Annars kan jag maila den lilla kartan till dig (om den nu inte finns på Riotminds hemsida..

Välj en plats någonstans på kartan, placera RP:na där och kör igång äventyret du skrivit/läst..

~Körde med den kortkorta förklaringen men [color:448800]Han</font color=448800> chansar på att det räcker