Nekromanti True Blood - Vampyrserien

Marukusu

Hero
Jag har bara sett första avsnittet, och jag gillade det inte.
Jag förväntade mig något mer i stil med Dexter (väldigt mörkt och med nattsvart humor) och/eller klassiska Vampire: The Masquerade eller åtminstone En Vampyrs Bekännelser (t.ex. att vampyrerna faktiskt måste dölja sin existens för människorna - själva premissen att övermänskliga bloddrickande parasiter öppet skulle kunna samexistera med människor (som jämlikar inte minst) är bara löjlig).

Jag kände ingen sympati alls för protagonisterna och tyckte inte att handlingen var mycket att hurra för även om jag har en väldigt hög tolerans för fulkultur i vanliga fall. I nuläget planerar jag inte att se vidare på serien över huvud taget, jag håller mig till Dexter.

Till sist så tror jag redan att det finns en tråd om True Blood (är lite osäker dock).

Wyldstorm

Swordsman
Jag är väl inte impad...

Dom tar något ÄRKE -speciellt & mystiskt och gör det alldagligt för att fånga tidig uppmärksamthet & gnider sen in mystik i mindre saker..
Känns lite bakvänt.

Men den är klart sevärd, bara för att den innehåller övernaturligheter, med udda twist's.

Gemstone

Swordsman
Mitt stora problem med serien är att den är sevärd först efter avsnitt fem, om man borträknar brorsan. Hans intrig är det enda som för över huvudtaget intresserar fram tills efter episod 5 då det börjar hända saker.

Nästa problem var att jag skulle se första avsnittet med min flickvän och vi var båda överens om att det var alldeles för mycket sex. Vartenda scen hade någon form av referens till det, om inte scenen i sig var en rent utav sexuell scen.

Det fungerar om det är lite vid sidan om eller om man har någon sådan sak per avsnitt, men då ett helt avsnitt handlar om det så tappar man lätt sugen (i dubbel bemärkelse).

Men om man pallar de fem första avsnitten, så blir den riktigt intressant efter det.

solvebring

Superhero
Absolut ingenting för mig. Jag gillar den klassiska vampyren.
Eller tja... För mig skall vampyrer vara iskalla; helt känslomässigt avstängda, de mest överdrivna egoisterna. De skall sneaka runt om natten och ta sina offer osedda och vara en fasansfull mytisk varelse som döljer sig för övriga världen. ...Inte vara sådana där tramsvampyrer i läder som har en massa sex (vampyrer har inte sex enligt mig) osv osv. Så någon modern mupp i vit T-shirt som deltar i något human loves vampire drama känns som rena avloppet.
Drakula och En Vampyrs Bekännelse med lite modifikation är de vampyrer som funkar för mig. Och Alucard såklart i animen Hellsing.

seinet

Swashbuckler
Funkar att se på i brist på annat, tyvärr har jag för mycket tid så jag följer den ju. Tycker det är lite väl mycket av allt i serien dock är det på tok för lite ondska i den, det är det enda den har för lite av (och säkerligen en jävla massa annat man inte kommer att tänka på såhär direkt).

/Seinet Wintermute - Hade nästan glömt bort Rollspel.nu

Solvebring said:
En Vampyrs Bekännelse
Går inte den filmen starkt imot vad du tycker om Vampyrer? Jag menar, Louie har ju massor av samvetskval innan han tillslut ger upp kampen mot sig själv.
Det är själva grejen med vampyrer i mina ögon.

solvebring

Superhero
Louie har ju massor av samvetskval innan han tillslut ger upp kampen mot sig själv.
Jo, och han är ju helt kass. Lestat är ju hela anledningen till varför den filmen (har inte läst boken) är bra. Tom Cruise gör en förbaskat bra roll där. Flickan är också skön, värsta evil to the core.

Det är själva grejen med vampyrer i mina ögon.
Att de för en inre kamp mot sig själva?
Tja, om det var det du menade kan jag tro att det ger mening åt vampirespel. Annars, då det gäller vampyrer i allmänhet är det det djuriska beteendet och hemlighetsmakeriet mot omvärlden som är grejen för mig. Jag fascineras av att de är så stilfulla och charmiga, samtidigt som de är så djuriska och otroligt ondskefulla och kalla, samtidigt som de är lekmästare vad det gäller att dölja sig själva.
Ta bara vampyrteatern i En Vampyrs Bekännelse, det är coolt det.