Nekromanti True Blood

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag läste detta på DN:s hemsida och efter lite googlande så hittade jag även det här, det här och det här. Inte så mycket att bita i egentligen, men jag har längtat efter en bra ny HBO-serie att följa.

Tydligen bygger serien på böcker författade av den här damen. Utan att ha läst någonting av vad hon faktiskt har skrivit så får jag vissa tantsnusk-vibbar. En ung, vacker dam med telepatiska krafter som möter den ena stiliga vampyren efter den andra...Var är våldet, intrigerna och actionsekvenserna?

Vad tror ni andra om detta? Är det någon här som faktiskt har läst någon bok av Charlain Harris?

Genesis

Ni dés ni maître
Utan att ha läst någonting av vad hon faktiskt har skrivit så får jag vissa tantsnusk-vibbar. En ung, vacker dam med telepatiska krafter som möter den ena stiliga vampyren efter den andra...Var är våldet, intrigerna och actionsekvenserna?
Ärligt talat så tycker jag att våldet, intrigerna och actionsekvenserna gärna får skippas för en gångs skull. Jag har inget emot det som sådant (jag äskar våld, ju), men en romantisk tantsnuskserie om en telepatisk brud och stiliga vampyrer vore ju hur fräckt som helst. Vill man se en taskig vampyr-action-serie kan man ju titta på Moonlight, liksom.