Nekromanti Trukh vs. Omkostnader

daZZeTh

Veteran
Spelar just nu en trukh för första gången och måste säga att dom är dyra i drift. För det första äter de som ett bergstroll (massiv kroppsbyggnad) och att försöka supa ner en trukh är inte det lättaste heller. Mina spelkamrater fick se trukhen få tag på ett ändlöst förråd med sprit och öl, och man tänkte... nä nu jävlar ska det väll funka i alla fall. Slutade med att en av spelarna lurade i trukhen läkarsprit efter att ha gått bersärk i ett rum. Sedan låste de om honom och lämmnade honom till att sova ruset av sig.
Men å andra sidan är de en riktig en mans armé i strid, speciellt med stridstekniken trukhuppfostran.

/daZZeTh - Som ville dela med sig lite om sina trukhupplevelser.

Emil

Hero
Problem med kraftiga ölhävare

Ett problem med att ha rollpersoner som klarar av att hälla i sig mängder med sprit är att de kanske inte däckar, men när de sedan ska göra något annat än att supa är det problem då man får massivt med plustärningar på alla färdigheter.

/EMil

Jake Steele

Warrior
Re: Problem med kraftiga ölhävare

Det har faktistk hänt att Dvärgar i min spelgrupp fortfarande varit fulla nästa kväll.

_örn

Dart

Warrior

Supa e grejer det mina spelare har en förkärlek för rollpersoner med 15+ supa:) Det är skoj när begäret sätter in. Brukar bli lite dyrt bara speciellt om man låter nån lättfotad ung dam med flinka händer finnas till hands:)

Walk softly and carry a big stick.

G

Guest

Guest

Jag försökte supa ner en medspelares dvärg en gång. Han hade 10 UK kolumner och 12 i supa. Jag tänkte då att här behövs något kraftigt. Det kraftiga bestod av mycket dyr kvasr och jag har för mig att jag köpte lite svart draken också, vilket inte heller är speciellt billigt men det biter :gremsmile:. Anledningen till det hela var att jag var tvungen få med honom på en båtresa. Konsekvenserna av det hela blev i alla fall att han blev redigt full och jag blev pank...

/Tiamel - dagens tips: försök aldrig supa ner en dvärg...

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Minst +Ob7T6...

... när man super ska man minst ha +Ob7T6 på alla handlingar på grund av fyllan, annars klassas det inte ens som fylla. För faen... /images/icons/smile.gif man måste ju tänka realistiskt! Man ska inte sluta förrän chansen inte längre finns att få i sig mer alkohol på något sätt! /images/icons/smile.gif Speciellt inte i rollspel!

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - С@ß|ð ² ®µ|€$ †]-[€ \/\/ð®|Ð

Dart

Warrior

Hmm i mundana måste det ju finnas några slags trattar ska fiax en sån bra om man vill supa ner dvärgen och sen dumpa han i den lokala avskrädeshögen.

Walk softly and carry a big stick.

XcrustieX

Veteran

Så länge man kan ligga ned utan att hålla i sig är man inte full.

XcrustieX
sXe sen flera år