Khan
Kondottiär
- Joined
- 23 Apr 2014
- Messages
- 4,966
Instämmer till fullo! Vansinnigt kul läsning!Ahhhh... Den där läsningen var precis vad jag behövde idag.
Instämmer till fullo! Vansinnigt kul läsning!Ahhhh... Den där läsningen var precis vad jag behövde idag.
Till och med Chronopia förefaller acceptabelt i jämförelse.
Till och med Chronopia förefaller acceptabelt i jämförelse.
Det är okej, Luddwig! Om TSR stämmer dig kan du starta en gofundme för rättegångskostnaderna. Jag misstänker att du lär få ihop betydligt mer rättegångskapital än TSR på en bråkdel av tiden =)Det var lågt. Du kommer garanterat bli stämd.
Förlåt, det var ju visst Wonderfilled. Jag tror det om möjligt gör det ännu enklare XDmer rättegångskapital än TSR på en bråkdel av tiden =)
Det som förvirrar mig mest med Giant Lands är det här med nöjesparken. Jag fattar inte.
Det där nämner de inte i recensionen!Och den här meningen har nu motiverat mig att kolla in recentioner.
Det där nämner de inte i recensionen!
![]()
GiantLands Theme Park Will be a Game Park Built on a Groundbreaking Vision - PR.com
Wonderfilled is bringing to life an entirely new kind of theme park experience. Called GiantLands, it will be an incredibly immersive gaming destination...www.pr.com
Man måste ändå ge dem credit för en del nya idéer, och en del saker som INTE är som i D&D. Jag menar, det hade varit lätt att göra B/X+några hack. Men det här... det är ju något HELT annat!
.
Jag hoppas jag inte är den enda som tänker "Inisativ baserat på liv känns faktiskt son en rolig idé"
Jag tycker inte om att slå för Inisativ och jag gillsr tanken på att den ändras under strid.
Plus att det ger en extra spänning av när du blivit mörbultad en runda så kommer du gå sist i nästa.
Jag gillar det.
Hade kunnat vara kul om det gått åt andra hållet; ju närmare döden du kommer desstå bättre blir ditt initiativ. Borde kunna motverka dödsspiralen lite, och känns väl inte helt orealistiskt heller med adrenalin och allt sånt där.Det jag tänker är att det lär förvärra problemet med dödsspiraler.
Det jag tänker är att det lär förvärra problemet med dödsspiraler. Och sådana spiraler är ju visserligen helt realistiska – börjar du få pisk kommer du antagligen få mer pisk och sen går det utför snabbt. Men de är inte så roliga i spel. Definitivt en sån där "realism vs skoj"-situation där man får välja var nånstans på skalan man vill lägga sig om man ska ha ett traditionellt stridssystem…
Finns inget bättre än när man är faller fritt neråt i en dödsspiral och ändå trots alla odds emot än så lyckas man vända på striden och besegra sin motståndare.
Då känner man sig som den nästa typen av actionhjälte.
Ja, jo, problemet är väl att det nästan aldrig händer. Jag har lite svårt för det där, att man ska designa system som mest är tråkiga och jobbiga 99 gånger av 100, för att man tänker sig att det blir jättekul de där 1% av gångerna.
Kanske är det för att jag helt enkelt har lättare att minnas de där 99 gångerna det bara blir blegh…
Kände att den här med dödsspiraler är rätt OT, tills det slog mig att vi talar om nuTSR och Wonderfilled.
I recensionen finns det här citatet från spelet:Jag hoppas jag inte är den enda som tänker "Inisativ baserat på liv känns faktiskt son en rolig idé"
Jag tycker inte om att slå för Inisativ och jag gillsr tanken på att den ändras under strid.
Plus att det ger en extra spänning av när du blivit mörbultad en runda så kommer du gå sist i nästa.
Jag gillar det.
Det är okej, Luddwig! Om TSR stämmer dig kan du starta en gofundme för rättegångskostnaderna. Jag misstänker att du lär få ihop betydligt mer rättegångskapital än TSR på en bråkdel av tiden =)
Så jag har lyckats framställa mig själv som mer sympatisk än Justin LaNasa och hans polare. Alltid något.![]()