namn oc hen kort presentation (ganska långt)
Drar mig till minnes några roliga RP i några av våra kampanjer. Här kommer korta presentationer:
Hagbard Dynghand: Högman Krigare långt svart hår i hästsvans, stora svarta mustacher. Kommer från byn Tarbans lund. Efter alla sina bravader kan han räkna sig som en stor hjälte. Om livet är dig kärt så reta inte Hagbard när han är i närheten av sina stridsgissel, såvida han inte är inslagen i 300 kg entumskätting.
Drago Slayer: Dvärg Drakdödare grönögd (mycket ovanligt för en dvärg) rödoranget långt hår stort vackert skägg. Ingen känner till var han kommer ifrån. Plötsligt dök han bara upp och flyttade in i det gamla värdshuset på Äventyrargränd. (Ni vet det där med katapulten på taket) Där bor mycket konstigt folk. (mina RP:s tillhåll)
Fremde: En jävligt gammal högalv som inte är bra att bråka med, han väger nämligen ca 200 kg och är över tvåochsjuttio i strumplästen, Hans ego är lika stort som han själv. När Fremde närmar sig får man akta så man inte sköljs iväg på den våg av förakt som han delger alla som inte råkar vara Högalver.
Magnhild "Magne" Ekeros: Denna levande? legend, Magne är också högalv (från början iallafall) Han kan vara anledningen att Fremde står ut med övriga i sällskapet. Magne har under en tid "bedrivit forskning" i ett ensligt beläget torn vid kusten. Det har kommit rapporter om en extremt hög frekvens av oförklarliga försvinnande däromkring. det sägs att ohyggliga varelser driver runt vind för våg och orsakar död och förstörelse.
Gorm Bebek: Halvorch krigare kortklippt svart hår, väldigt människolik för att vara halvorch. Han tar gärna dagen som den kommer (inkluderar detta en ungmö slickar han sig om läpparna)Favoritvapnet är yxa, motiveringen till detta är typiskt orchisk "det stänker!" Det är för övrigt hans katapult på taket, som visade sig vara bra att ha efter ett förhör där den utfrågade råkade ut för en mycket beklaglig händelse, jag tror Dragos yxa var inblandad.
Wrolf Grrrrym: Raggman blå ögon och som raggman är han hårig över hela kroppen. Wrolf har inte gjort så mycket väsen av sig, han föredrar att ligga framför brasan där det är varmt och mysigt. Missta honom inte för en fäll bara, det är mer än en som har velat värma händerna och vaknat upp på en bår med ena vaden splittrad.
Mitt namn här (Egon Vaste) är en gammal RP som var fruktansvärt rolig att spela, han var ganska korkad och godtrogen, han spelade i tiden innan Magne "pensionerades" pga svårigheter att ha en mäktig RP i kampanjerna (jag talar halvgud). Hur som helst så var Magne Egons idol, i en grotta en gång hittade Egon ett käkben från något dött djur. Magne som tyckte om att driva med den godtrogne Egon slog i honom att detta var magiskt. Egon svalde detta med hull och hår, följden blev att när det blev strid kastade sig Egon in i denna med svärdet i ena handen och käkbenet i andra. Det gick strålande de första striderna, men två minotaurer blev förmycket då Egon för tillfället var iförd endast nattskjorta och de andra i lägret vaknade för sent....................Det var faktiskt kul att spela en korkad, godtrogen RP
Tack för mig