Jag spelade:
Anatman med Lukas, Tryggve och 2097. Storyn blev helt okej, men nu var det här andra speltestet och jag börjar inse att även om spelet funkar utan större problem så är det inte riktigt vad jag önskade att det skulle vara. Anatman är som Svart av kval fast med telepater istället för vampyrer, och jag vill att det ska vara mer underligt, mer identitetsförvirring. Jag tror att jag måste tänka om helt.
InSpectres med 2097, Pjupp och Sia. InSpectres levererade som alltid. Jag tycker dock att det har en del mekanikproblem som jag har velat korrigera hur länge som helst, men aldrig tagit tag i. Men poltergeistar, en helvetesportal, Enya (Hip hop remix) och stureplansavund. Kul!
Det sjätte inseglet med Vimes och Niklas. Skön tragedi med greker, svenskar och en nordafrikansk pirat i ett politiskt kärleksdrama satt i ett dekadent och pestsmittat Venedig. Jag dog för att rädda livet på min kärestas älskarinna efter att min älskade förklarat att hon inte ville veta av mig.
Prosopopée med DeBracy, Gizmo, Chrull och Magnus Seter. Man kan alltid lita på att det blir knarkigt med Prosopopée, och vi lyckades hålla ihop den surrealistiska världen och få den att kännas sammanhängande. Vårt paradigm var ett proppskåp och en klocka och vi byggde en värld av kugghjul och el. Byn under det stora kugghjulet plågades av myriader problem. Det stora kugghjulet hade stannat, någon stal tid (det visade sig vara borgmästaren som stal den för att hålla sin gamla mor vid liv), rostvargarna blev allt aggressivare och ett saltmoln var på väg in över staden. Scenerna med den gamla kvinnan som var trött men vars son inte lät henne dö var tung.
Bläck med DeBracy, Gizmo och en av arrangörerna (jag suger på namn). Nya versionen av Bläck känns mycket bättre än den gamla. Mindre gonzo och bättre mekanik. Att begränsa kartan till en stad funkade superbra och gav mer sammanhang till berättelsen. Vi spelade tre S&S-hjältar, en tjuv, en pirat och en mystiker, som tillsammans plundrade Topazpalatset på sina rikedomar. Härlig S&S-känsla!
The Daughters of Verona med DeBracy, Crazy-Per och samme arrangör (Karl?). Jag har velat spela det här spelet länge och det gjorde mig inte besviken. En härlig Shakespearekomedi full av förväxlingar, män utklädda till kvinnor, högtravande romantik och listiga planer. Vi fick till det så att de båda älskande bröderna trodde att de älskade samma kvinna och de båda systrarna trodde att samme man uppvaktat de båda, till stor olycka för alla. Snyggt!
Jag köpte: Inget
Jag tyckte: Det var ett jättemysigt och jätteroligt konvent. Väl arrangerat och förutom att pentryt gick i baklås gick allt utan problem. Tullinge centrum i närheten med Hemköp och en bra och billig pizzeria gjorde att lokalens läge var toppen. Jag fick sova hos Vico vilket gjorde det till ett av mina bekvämare konvent, dessutom. Möller, Lukas och alla andra arrangörer: tusen tack!