Nekromanti Tumbleweed.....

Ugluk-joar

Veteran
Det här hände förförra gången vi spelade Western med våran ärade spelledare:

Min halvt spränggalne mexikan rider förnöjt iväg från sherifen han just flydde ifrån. När han vänder sig om får han en tumbleweed i skallen. Därmed så svimmar jag...........

Rosen

Myrmidon
Attack of the Tumbleweeds

När han vänder sig om får han en tumbleweed i skallen. Därmed så svimmar jag...........

De är rätt styva och hårda och träiga, men det lät lite brutalt att tappa medvetandet av den... Eller så svimmade han av chocken?
I bet he never saw it coming! (-:

--
Åke

Foggmock

Myrmidon
Re: Attack of the Tumbleweeds

Påminner mig om en Neotech-session när en RP stack sig på en nål. Han var blödarsjuk och våran *hrmm* Snälle *host,host* Sl gav han blodkryss hela tiden, eftersom spelaren inte tänkte på att man är tvungen att stoppa blödningar i neotech, de stoppas inte riktigt av sig själva. det slutade med att killen svimmade av blodförlust.. /images/icons/sick.gif

Nalle med AK4

Swordsman

På tal om wacky rollspelsskador.
Min spelgrupp i Drakar & Demoner var nere i en grotta och sprang. Där hittade de en dörr. De knackade på. En orch öppnade men stängde igen när han såg att det var dem.
En av spelarna satte foten i dörren. Han bröt foten./images/icons/sick.gif
Nalle

Ugluk-joar

Veteran

okey det blir dagens tips: Sätt inte foten emellan dörren när en orch öppnar...

Gabriel_UBBT

Warrior

I DoD 91 svimmade en spelare av att han fick en pall i huvudet... Han hade en tunnhjälm på sig... ABS: 9 (tror jag)

Men... spelledaren har ju alltid rätt, fast ibland undrar man ju!