Tummen i mun!
Är det samma sak som att någon säger: "Åh, vilken kass tråd- det här var verkligen ett bottenämne, fyfan, ryck upp dig och sluta skriv idiotiska saker...!"
Antagligen. Det
kan förstås vara att du som person är oerhört impopulär, men det har jag aldrig upplevt. Och jag är ibland på ett helt annat forum där det finns ett fantom-neggo som använder det forumets röst-funktion för att sätta betyget FYFANVADJÄVLAUSELT på alla trådar ingen kommernterat än... men har vi en sådan kille har han mer än ett konto i sådana fall.
Det är nog så enkelt att de flesta som röstat fram till att du gjorde den här posten tyckte det var ett dumt inlägg... men det finns en annan möjlighet.
De kan ha tyckt att
tråden var värd ett rött kort fastän ditt inlägg inte var det. Det kan vara deltrådar (jag gav ju upphov till en sådan, t.ex.) eller till och med andra inlägg som fick dem att se rött.
(Jag skulle hellre se en funktion där man kan bua eller bäa posten, just av det skälet.)
Liksom...om det inte får postas trådar av olika kvalitéer där, var ska man då få yttra sina mer ogenomtänkta tankar?
Får och får... man är lika bunden här som på andra delar av forumet av att om man uttrycker nåt andra inte tycker om (oavsett om de har något emot din åsikt, ditt framförande, eller vad det nu är) så kan de dissa än. Menar du att man skulle vara snällare på OT-forumet för att där pratar man ju om tjafs som politik, religion och offentliga personers moral, medan man på det övriga forumet diskuterar djupt allvarliga saker som skadesystemet i Vampire eller bästa sättet att gestalta alver? Jag tror nog tvärtom att eftersom man pratar om "riktiga saker" på OT-forumet är risken större att någon blir upprörd/negativ/irriterad. Det har ju framförts som en av anledningarna att stänga det, eftersom irritationen sprider sig.
Själv tycker jag varken bu eller bä om din tråd, och om den
här tråden tycker jag nog tyvärr att den är lite patetisk, men det beror mer på "guilt of association"; jag är van vid liknande trådar (eller inlägg i en tråd) av typen "Vaaaa!? varfrö har ingen jett mej mer än en två alla hatar mej bara för att jag e så bra vill ni ja ska sluta skriva", etc., som enbart gnäller över att folk har
mage att inte hålla med dem alt. hittar på konspirationsteorier om varför... men den här tråden är nog egentligen inte ett sådant påhitt.
Om folk pruttar på en av dina trådar beror det med all sannolikt på att de inte gillar den. Det är, som man säger, smällar man får ta. Tyvärr. Det hade dock i ärlighetens namn varit lite mer konstruktivt att säga i tråden varför den suger, men det här bu-å-bä-systemet ger ju oss faktiskt möjligheten att helt enkelt tumma ned den istället.
För den det intresserar, så händer det att jag slänger en tumme-upp på en tråd som jag tycker är användbar eller roande; jag brukar
aldrig ge något tummen ned. Det beror tyvärr mest på att om något är tillräckligt dumt för att irritera mig försöker jag snarast undvika det, jag går inte in och betygsätter det. Jag är alltså inte så "tolerant" som det låter... Jag tror de enda gångerna har varit på forum-forumet vid forumpolicy-diskussioner där jag ansett ursprungsposten vara... bortom allt sans och vett, och om det nu skulle varit ärligare att gå in och säga det så... that way lies Feliath, jag hade bara blivit onödigt otidig.
Jag tittar aldrig på den lilla gröna tummen för att se om en tråd är värd att klicka på, men kan klicka på röda trådar för att se vad fan det är fråga om! Tågolycke-hyeneri från min sida...
Men som sagt hade jag hellre sett ett sätt att ge tummen upp/tacka enskilda poster. Och tycker man inte att folk ska vara så elaka att de kan rödmärka poster/trådar kan man ju ha ett system där man bara kan ge tummen upp... fast då kan man få trådar där folk klagar på att 3000 pers läst deras tråd men bara 3 gett den ett plus... etc.
Erik