Hellectrician
Veteran
Jahaja... detta har kanske redan varit uppe för diskussion, men jag måste bara fråga. Finns det ett befintligt regelsystem för bepansrade fordon och tunga vapen? Om "nej" på föregående fråga så undrar jag specifikt angående ett antal saker:
Hur mycket SKY har ett Stridsfordon 9040 IFV? Eller en Stridsvagn 122 Leo 2?
Hur mycket PEN (och skada) gör ett Pansarskott m86 HEAT? (ska penetrera 42 cm "pansar". (slpsgr 86) ). Eller ett Granatgevär m48, med spårljuspansarspränggranaterna m66, m75 eller spränggranaten m58?
Hur stora framsteg har militärväsendet gjort på 60 år? Är vi överhuvudtaget i närheten nu? Anledningen till att jag frågar är pga att merdelen av bilderna i grundboken och offensiv är av "nutida" soldater.
Kvalificerad gissning någon?
Hur mycket SKY har ett Stridsfordon 9040 IFV? Eller en Stridsvagn 122 Leo 2?
Hur mycket PEN (och skada) gör ett Pansarskott m86 HEAT? (ska penetrera 42 cm "pansar". (slpsgr 86) ). Eller ett Granatgevär m48, med spårljuspansarspränggranaterna m66, m75 eller spränggranaten m58?
Hur stora framsteg har militärväsendet gjort på 60 år? Är vi överhuvudtaget i närheten nu? Anledningen till att jag frågar är pga att merdelen av bilderna i grundboken och offensiv är av "nutida" soldater.
Kvalificerad gissning någon?