Nekromanti Tunga vapen?

pip

Veteran
Efter att ha studerat Neotechs vapen ett tag så måste jag säga att vissa saker fortfarande finns på önskelistan... det finns inte med ett enda tungt vapen i vare sig regelboken eller i offensiv, önskvärt skulle vara regler för pansarskott och missilsystem... skulle vara väldigt intressant att få lite data på vad en stridsvagn tål och vad den har för skyddsvärde... jag vet att det kanske inte är något man använder i en vanlig kampanj men det är fortfarande information som skulle vara väldigt intressant att ha...
jag kulle uppskatta några kreativa förslag på hur sådana vapen och fordon fungerar, för att jag antar att neogames aldrig kommer att släppa en modul som täcker denna typen av information, men man kan ju alltid hoppas

ZerXes

Veteran
Re: Tunga vapen

håller med, i Avlanche så finns det juh en beskrivning på nåra TOW - rockets från en hellikopter. hade typ 42 i pent och öh...mycketr sprängskada... lite mer sånt ärketungt hade ju vart kul att se men skulle det inte komma nån sån modul med offesiva frodon och sånt, har för mej att det skulle vara med i offensiv först med blev sen splittrat och skulle vara med i en annan...Neotech mission lr nåt tror jag?

Snow

Swashbuckler
Normalt stridsvagn har väl mellan 1 m ( fronten) till 1 dm pansar.. kolla upp vad det ger för SKY... finns i regelboken vad olika material har för SKY vid olika tjocklekar. Lämpligtvis används väl Crysteel...?

Missiler och sånt (som är tänka som antistridsvagnsvapen) borde slå igenom en stridsvagn nästan var man än träffar om man inte träffar fronten (från vilket håll som helst) eller sidorna ganska snett. Dock har vi ju nu en svenska robot som flyger över stridsvagnen och slår den i taket med en rsv... Om sedan stridsvagnen exploderar, blir obrukbar, besättningen flyr eller den bara rullar på är väl ganska slumpmässigt...

andra pansarvärnsvapen som inte dödar stridsvagnar kan kanske slå ut dessa så de blir obukbara om man träffar rätt ovanifrån (svårt) eller bakifrån...

nomardiculdacar

Warrior
Re: Tunga frodon :)

offensiva fordon (för jag antar att det var det du menade/images/icons/smile.gif) får väl vänta till MiliTech /images/icons/sad.gif tyvärr, jag skulle också vilja ha lite läskiga saker att springa från. Jag antar att jag får nöja mej med CoC (nej, inte Command & Conquer) under tiden.

nomardiculdacar

Warrior
Nej. Men...

Som sagt, jag vet inte ett sus om var man kan hitta info, eller när den kommer ut. Det jag vet är att Euro, Ultra, Metroplex och Police ska komma innan. Inte särskilt högprioriterat alltså/images/icons/sad.gif. Någon nämnde att det fanns pansarskott i Avalanche, man kanske kan konvertera regler därifrån.
Hoppas att det inte tar lika lång tid för Euro och de andra att komma ut som det tog för Offensiv. Då hinner det ju bli 2059 på riktigt innan Mili kommer ut! Iochförsig, det skulle kanske vara bra, tänk va realistiskt det skulle vara då/images/icons/wink.gif!