Nekromanti Två önskemål....

Mask_UBBT

Hero
jag, som har en väldigt långsam dator, skulle vilja att det fanns en "Svara på"-länk i de mail man får om man har "Skicka alla svar till min riktiga e-postadress" ikryssad. Detta skaulle spara värdefulla timmar av min vecka!

Dessutom finns inte ämnet med i mailen. Då folk har en vana att göra ämnet till en del av(eller hela) poängen med inläggget, är deta frustrerande
Snälla, lägg tillbaka dem!

/
Mask

Gardener

Champion
Mailutskicken är något som utvecklaren planerar att förbättra drastiskt i kommande versioner.

Ska dock försöka se till att fixa dessa smågrejer inom en snar framtid.

Legioth

Swordsman
Problemet är väl att bilderna inte syns i mailen, åtminstone inte om man valt att få mailen utan störande HTML innehåll.

Gardener

Champion
Bilderna är ju en del av det störande html-innehållet, så buggen är väl snarare att de inte rensas bort. Det är dock fixat nu, och kommer att införas tillsammans med de två tidigare förslagen, när vi uppdaterar forumet inom kort.

Skuggvarg

Hero
Det här hör inte alls hit, men läs ändå, Mask

Din rosa smiley ser ut som den har förstoppning. Den studsande är skitcool, och den blå som blir fångad av en hand är rolig, men det är synd att den går så snabbt. Var hittade du de där?
För övrigt håller jag helt med dig i allt du sa.

/Skuggvarg

Skuggvarg

Hero
Själv kan jag inte välja om jag vill ha mail i HTML eller inte, men vissa mail är i HTML och vissa inte. De jag får från rollspel.nu verkar aldrig vara i HTML, tyvärr, så de är ganska fula och intetsägande. Det enda som är HTML i dem är länken till inlägget.

/Skuggvarg

Gardener

Champion
På Kontrollpanelen, på Prenumerationsinställningarna (längst ner på sidan) så kan man gå in och ställa in om det ska vara HTML eller inte i de mail som skickas ut från forumet. Den största skillnaden mellan de olika typerna för tillfället är att de skickas som text/plain eller text/html, och att om de är som text/html så finns det taggar för radbrytning och för länkarna.

Någon design är det inte fråga om, det är främst bara hur de skickas rent tekniskt.

Till framtida versioner av systemet är det tänkt att det ska bli möjligt att få lite designade mail också, men det dröjer ett tag tills dess.