Nekromanti Två frågor..

Tamor

Veteran
Jag har ett par korta frågor...
Hur höga färdighetsvärden har en riktigt stor hjälte, typ herr Ivian, i stridsfärdigheter, och vad kan man tänka sig att han har för grundvärden? t.ex. en väldigt stark kraggbarbar, vad kan han ha för styrka? eller väldigt smidig alv, vad har han för rörlighet?`?

Fråga två gäller egendomarna som man kan få när man börjar spela. Vad kostar dom? t.ex. ett vanligt tvåvåningshus i en stad eller en mindre gård på landet? hur mycket ungefär kan man tänka sig få för de?
och hur mycket kan man värdera ett slott till??

Jag hugger/ Tamor

Krille

Super Moderator
Två svar

"Hur höga färdighetsvärden har en riktigt stor hjälte, typ herr Ivian, i stridsfärdigheter, och vad kan man tänka sig att han har för grundvärden? t.ex. en väldigt stark kraggbarbar, vad kan han ha för styrka? eller väldigt smidig alv, vad har han för rörlighet?`?"

Den skala jag brukar köra med är att en bra person (som lever på sitt yrke) har omkring FC 12-15, en riktigt skicklig person kan ha FC 18 och en person som är mer eller mindre en legend har FC 21+. Det här har dock diskuterats förut, så andra har andra skalor.

"Fråga två gäller egendomarna som man kan få när man börjar spela. Vad kostar dom? t.ex. ett vanligt tvåvåningshus i en stad eller en mindre gård på landet? hur mycket ungefär kan man tänka sig få för de? och hur mycket kan man värdera ett slott till??"

Den här tråden innehåller en del om hus och hur mycket de kostar att uppföra.