Nekromanti Två frågor

Be0Wulf

Veteran
Den första frågan kanske inte passar in på det här forumet men hur bär man på en riktigt stor yxa om man inte vill hålla den i handen?

Hur brukar ni köra när man vill öka skadan på ett avståndsvapen med hjälp av magi, magin på vapnet eller på själva projektilen?

Be0Wullf - Om du vill leva för evigt så är det lika bra att dö för man dör vare sig man vill det eller inte

P|uT0NiUm

Swashbuckler
"Den första frågan kanske inte passar in på det här forumet men hur bär man på en riktigt stor yxa om man inte vill hålla den i handen?"

Sätt den i packningen. Bär den på ryggen med hjälp av en rem, men räkna inte med att kunna få fram den snabbt på det viset.

Bär den över axeln om du är en riktig man :gremsmirk:.

"Hur brukar ni köra när man vill öka skadan på ett avståndsvapen med hjälp av magi, magin på vapnet eller på själva projektilen?"

Ska man gå strikt efter reglerna så är det ju pilen som åsamkar skadan, eftersom att det är den som slår ned i stackarn på andra sidan armborstet, så då borde det vara projektilen. Armborstet har ju i sig ingen stickskada om man inte vässar det.
I sådana fall kan man göra armborstet/pilbågen till en liten artefakt som väver en effekt på pilen när strängen dras bakåt, på så vis är det armborstet som står för all magi och du behöver bara göra besvärjelsen en gång.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
2 svar.

Den första frågan kanske inte passar in på det här forumet men hur bär man på en riktigt stor yxa om man inte vill hålla den i handen?

Det är troligtvis otympligt att bära den på ryggen, även fast det säkert är ett alternativ, om man kan skydda eggen på något vis.
Jag skulle ha den på en kärra, eller på en häst, om jag nu inte kunde bära den i handen.

Hur brukar ni köra när man vill öka skadan på ett avståndsvapen med hjälp av magi, magin på vapnet eller på själva projektilen?

Den aktiva effekten kallas för 'skärpa' (om du har M&M så kan du kolla upp det i appendixet), och den kastas på ett metallstycke, som då blir vassare och således gör mer skada.
Dvs, du man kastar besvärjelsen på metallbiten som ska tränga in i fiendens kött, i detta fall pilspetsen. Ja, det innebär att man måste kasta 1 besvärjelse per pil.

/Naug

BaRcA

Veteran
1.) På ryggen, på din häst, Slav som bär dem. Alternativen är många! Välj själv!

2.) Jag brukar lägga magin på strängen. Skulle bli lite dyrt annars. :gremsmirk:

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Stryplina [OT]

"Jag brukar lägga magin på strängen."

Tja, en vass stryplina är vad du får då :gremwink:. Ganska tuff idé för övrigt, tänk dig att hänga någon i en sådan... *blod i jättestora mängder, huvudet ba' rullar*

BaRcA

Veteran
Re: Stryplina [OT]

Haha! Ioförsig, men vi brukar köra med strängen ialla fall. att den kan spännas mer och snabbare tillbaka. Borde väl funka?