Tja, modellerna känns basic och "blockiga" vilket ju helt klart för tankarna till gamla hederliga "descent".
Det är till viss del lathet (och att jag inte har exakt koll på hur många polygoner man kan fläska på med). Men du har rätt, de är rätt fyrkantiga.
(decent är nåt helt annat =)
Självklart...
Och nu går det inte att editera längre. Jag hoppas att spelet blir en decent klon av descent.
Det enda jag känner är lite trist är väl att designen känns en smula "anonym". De här skeppen hade kunnat komma från vilket space-sim anno 2001 som helst egentligen. Fast det kanske är en bra sak?
Helt sant, detta är också den allra största utmaningen, resten är mest teknik och övning. Men med tanke på vad du sa mer om blockiga modeller så får jag en ide. Spelet kommer nog att ha två sidor, den ena kan ha kantiga skepp (tex dessa) och den andra har rundare eller så.
Gillart textureringen, den känns enhetlig.
Tack, det tog ett tag, men nu har jag fått fram ett gäng lagerstilar och penslar i photoshop som fixar väldigt mycket åt mig. Så det blir inga problem att reproducera. Grundfärgen med fläckar, repor och olika mönster är handgjord dock.
Skulle uppskattat en smula mer unika designfeatures och dekaler och sådant, dock.
Ja, det får bli mer sånt.