PROMOTION Två nya Troubleshooters-äventyr på Kickstarter!

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,693
Location
Göteborg

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
2,222
Location
Marjura
Lite lågt antal backare, ca 340 i nuläget, kan jag tycka, när grundbok plus ubåtsmysteriet hade 1600+?
Möjligt att det kan ha gått lite för lång tid mellan kickstarterkampanjerna?

Från eget perspektiv så är det nog bara Ghost-boken som lockar, och känns ‘passande’ settingen. Men kul att det inte bara är rena actionäventyr med Octopus inblandade!
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,366
Lite lågt antal backare, ca 340 i nuläget, kan jag tycka, när grundbok plus ubåtsmysteriet hade 1600+?
Möjligt att det kan ha gått lite för lång tid mellan kickstarterkampanjerna?

Från eget perspektiv så är det nog bara Ghost-boken som lockar, och känns ‘passande’ settingen. Men kul att det inte bara är rena actionäventyr med Octopus inblandade!
Kanske? Tänker också att äventyr (oftast) kan vara svårare att locka med för vissa (settingböcker är ju t ex mer mångsidiga) och att vissa kanske mest siktar på ett av äventyren.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
2,222
Location
Marjura
Kanske? Tänker också att äventyr (oftast) kan vara svårare att locka med för vissa (settingböcker är ju t ex mer mångsidiga) och att vissa kanske mest siktar på ett av äventyren.
Men "eftermarknaden" för spelet verkar vara stor, och spelet i översatt form har gått hem bra i Frankrike och Tyskland (som ju är större serieländer än Sverige och framförallt mer vana vid frankobelgiska seriekultur än vad US/UK är).

Sen tror jag att Kickstarters utan dopamin- och hittepåstretchgoals inte är lika "intressanta" rent backarmässigt, tyvärr.
 

StradhLestat

Swordsman
Joined
8 Sep 2020
Messages
549
Location
Fruängen
Men "eftermarknaden" för spelet verkar vara stor, och spelet i översatt form har gått hem bra i Frankrike och Tyskland (som ju är större serieländer än Sverige och framförallt mer vana vid frankobelgiska seriekultur än vad US/UK är).

Sen tror jag att Kickstarters utan dopamin- och hittepåstretchgoals inte är lika "intressanta" rent backarmässigt, tyvärr.
tror också att det bidragit att denna bara gäller ETT språk...första KS gällde två.,... franska och engelska...... OCh nu finns dessutom ytterliggare språk som nog "väntar"
 

StradhLestat

Swordsman
Joined
8 Sep 2020
Messages
549
Location
Fruängen
Här syns det tydligt....den högra är ursprungs KS:en för reglerna. Grund säljer "alltid" mer än expansioner...
Frankrike som utgjorde nästan samma antal på ursprunget som svernska, lyser helt med sin frånvaro här...canada har jag för migvalde franska i ganska stor utsträkcning på orginal ks....
1726735453941.png
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
2,222
Location
Marjura
Ja alltså, det är ju därför vissa t ex bara kör en förbeställning istället för en KS när det inte finns något mer till.
Gillar båda sätten, men föredrar att färdig leverans sker så snart som möjligt och gillar inte när SG:s fördröjer eller aldrig görs klara. Tyckte dock KS för Tjuvar och Lönnmördare löste det snyggt med sina SG.
 
Last edited:
Top