Nekromanti Två pilar samtidigt?

Pendragon

Swashbuckler
Hur blir det när man ska skuta två pilar samtidigt med en båge? Får man alltså nån svårighets ökning eller liknande?
Jo, det låter väl lämpöigt... Förutsatt att du skjuter dem på samma mål skulle jag väl säga att en lämplig svårighetsökning borde ligga på Ob1T6 eller Ob2T6.

Pendragon

Swashbuckler
Mjo, men i vissa fall få verkligheten vika för tuffa cineastiska manövrer...
Fast man ska aldrig säga aldrig... jag har sett en liten söt kinesiska stå på händer och skjuta båge med tårna, samt träffa mitt i prick på ca 10 meters håll.... så man kanske inte ska avfärda allt som omöjligt rakt av...

Zadrith

Hero
På kort håll borde det ju ialla fall vara möjligt. Man kanske helt enkelt skulle fördubbla grundsvårighetsen.

Jag har också sett henne (OT)

Det var på Guinnes Rekord-TV. Och ja, jag skäms för att ha sett det.

Mvh Victor Palm...

...Som har fet ångest p g a sina läxor som han inte pallar göra.

Pendragon

Swashbuckler
Re: Detta är inte intressant att göra av följande skäl

Attans!
Besegrad av logik och naturlagar igen! Jag måste välja mitt motstånd noggrannare...

Mäster Atrion

Warrior
Omöjligt = Nej
Svårt = Ja

Det beror helt på. Skall du skjuta på ett och samma mål så är det extremt svårt att träffa men om du skjuter mitt in i en gröt av personer så är det inte helt omöjligt. Men dock svårt att träffa dem. Man har ju inte samma kontroll över pilarna som när man skjuter med en.

Pendragon

Swashbuckler
Bågskyttens bane

måste varit det som tog kål på Robin Hood...
Nejdå... det var pilarna...

Man kan bara klyva så många pilar innan de slår tillbaks i självbevarelse drigt... innan du vet ordet av det har de kallat in en muterad bumerangpil som gömmer sig bland de andra i ditt koger... och när du väl råkar skjuta av den... ja är du sannerligen rökt...
Ty de söker sitt byte med skarpa sinnen och ofelbara jaktinstinkter... och de kan lukta sig till en skrämd bågskytt på flera hundra meters håll...

Du kan springa, men du kan inte gömma dig... och kom ihåg:

I Sherwoodskogen kan ingen höra dig skrika...

Tegrevan

Veteran
OM man skulle få för sig något sådant vore det väl lämpligt att kräva att det sker på kort (Ob2T6) håll för att pilarna ska kunna göra någon skada, lämpligtvis halverad, och en svårighetsökning till Mycket svårt (Ob5T6) för att träffa med båda pilarna. Oavsett så är det en snygg sak att göra med en säker bågskytt som rollperson, så för ett kul rollspelande är det inte alls så dumt att testa. Det kan ju inte bli värre än ett fummel som resulterar i plötslig död när de tilltänkta målen når fram.

Hur blir det när man ska skuta två pilar samtidigt med en båge? Får man alltså nån svårighets ökning eller liknande?

Det torde bli en eller två tärningar svårare, har aldrig försökt själlv, men man kanske borde göra det i eon, och leka Legolas :gremsmile:

Aralion Ravathon Cavalles av det Jargiska Kejsardömet!