Nekromanti Två små frågor.

G

Guest

Guest
du kan väl använda handdatorn till vad du vill. antäckningar, almenacka, present, klocka, spel, cyberrymden, slänga den på folk å lite sådant... den har juh trots allt oääändligt med utrymme så du kan juh knö in vad du vill... nåja den funkar iaf ungefär som en bärbar-dator nuförtiden...

Mvh Ezzy

Devastator

Veteran
Det är nog faktiskt väldigt vanligt att man träffar armar i närstrid. Jag tycker tom att 1-20 på huvudet är lite väl mycket. I närstrid skyddar man sig ju med armarna, och hugg kommer sällan nedifrån. Slåss du obeväpnad mot någon som har kniv kommer du att få en jävla massa stryk mot just underarmarna.

Devastator

We need guns. Lots of guns.
-Neo, The Matrix

0.357

Veteran
Jag håller med om att underarmarna är de delar som tar just mest stryk i närstrid, men även huvudet om man tar med obeväpnad strid. Jag menar..man slår ju alltid nån på käften :)

Däremot så är det mindre troligt att man slår nån på smalbenet från stående postition, som tyvärr alltför ofta händer i rollspel (notera rollspel, inte Neotech då jag inte är så insatt i träfftabellen i N2).

RAD

smaffy

Hero
som jag tänker mig världen i n2 som en liten netrunner-värld, man ska gärna inte spela nått annat än hacker, kryptoforsör, elektriker, shadowdoc, bladerunnare, hacker, netrunner eller kanske nått knep som.. massmördare (ja!). som du ser har nästan alla domdär gubbarna behov av ett deck..

eller så kan man juh kanske trä den på påle och slicka på den..

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]