Nekromanti Två snabba korta frågor om Misslor

BraidsMamma

Veteran
1. Vad heter misslornas "öl"??
Vad det Misslebrygd??

2. Hur ser en typisk misslefest ut och ungefär hur mycket misslebrygd (eller vad det nu heter) konsumeras under dessa fester??Kan misslorna dra igång en midre fest bara för att fira att de ska vara lediga i tre dagar eller nåt????

Marcus J

Hero
Ja det heter misslebrygd.

Om du vill (om du är sl förstås) så kan de festa för att någon har hittat en vacker svamp.
Nä skämt åsido, jag tror att misslor lever så fritt att de inte har något arbete att vara specielt lediga ifrån.
De flesta är lantbrukare och djuren måste alltid ha mat.
Sen kanske de har någon årlig fest som de firar i tre dar men jag tror inte att de firar att de blivit lediga eftersom de inte har någon arbetsgivare.

På frågan om hur mycket misslebrygd som går åt så är det inte nog särskilt mycket eftersom misslor är små och lätt påverkade av alkohol och misslebrygd är ett öl att avnjuta under längre till.

Silvervarg

Warrior
På frågan om hur mycket misslebrygd som går åt så är det inte nog särskilt mycket eftersom misslor är små och lätt påverkade av alkohol och misslebrygd är ett öl att avnjuta under längre till.

De bjuder ju in sina kragg och Eryn vänner, och då går ölen åt :gremlaugh:

Gastono

Hero
hehe

Joo misslebrygd är vad det heter.
Som sagt så är ju misslorna ganska fria och gör det arbete som behövs för en själv så fester kan väl anordnas p.g.a. speciella ögonblick eller traditioner..

Grendel

Warrior
"Har ni fest eller?"

Bröllop (eller motsvarande), ladan har just rests, våren har kommit, bron över ån är färdig, dop (eller motsvarande, vad nu misslor har istället), en person som har varit borta länge kommer tillbaka, etc. Folk (människor, såväl som misslor misstänker jag) brukar inte ha svårt att hitta på anledningar till att festa och bli lite... eh... runda under fötterna. :gremsmirk: