Nekromanti TV3-VM

Lindenius

Swashbuckler
Hockey-VM får ju en att fundera på om det skulle vara en sport som skulle funka som rollspel. Täck att få ha Lasse Kinch som spelledare. Mmmm... hög kvalitet.

//erik. skyndar sig att väcka Maja

Saxifrage

Hero
Blodbad på isen

I den urgamla rollspelstidningen "Yxan" publicerades en gång regler för "Blodbad på isen", ett brädspel som gick ut på att lira hockey med modifierade regler. Bla ingick det att sargen var beslagen med vassa spikar som tillfogade skada om man blev intacklad i den. Lite drag av GW:s Blood Bowl, alltså. Jag spelade aldrig spelet, men jag tror att det hade varit ganska inspirerande.

Undrar förresten varför sport-inspirerade spel alltid måste tillföras en massa våld för att tilltala rollspelare?

The_Gorger

Hero
Ishockey borde inte vara tillåtet i dess ...

... nuvarande form.

Tja, ishockey är en rätt våldsam och icke-sportslig sport. Jag såg nyligen en ishockeymatch på tv med Yyy, som är insatt. Det var typ allsvenskan tror jag. Spelarna slogs oprovocerat hur mycket som helst! Han berättade att eftersom det ena laget inte hade en chans rent spelmässigt, så var deras enda chans att slå ner det andra laget. Jag blev mycket illa berörd av att de inte hade någon som helst respekt för varandra.
Jag som personligen tycker att Tennis är den enda sporten som är rolig att titta på, blev också störd av den respektlöshet publiken visade. I tennis sitter man och tittar på matchen och applåderar efter att bollen spelats klart. Medans bollen är i luften sitter man respektfullt tyst. Man ser matchen för att beundra spelarnas skicklighet, inte för att dricka öl och äta korv.

Och ja, jag har vart på en ishockeymatch i verkligheten.

/Gorger