Nekromanti TV4 get oss anledningen att betala tvlicensen...

Storuggla

Champion
Re: TV4 get oss anledningen att betala tvlicensen.

"Fast... går TV-licensen till TV4?"

Nej, de får inget. men eftersom man måste betala en peng om man bara äger en tv-apparat så är det väl trevligt att se något som gör den slanten inte helt bortkastad, eller hur? :gremwink:

Storuggla, om du kan följa mitt snåriga resonemang

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Storuggla said:
Nej, de får inget. men eftersom man måste betala en peng om man bara äger en tv-apparat så är det väl trevligt att se något som gör den slanten inte helt bortkastad, eller hur? :gremwink:
Ah, jag fattar. Jag betalar ju TV-avgift med glädje ändå, så jag har inte riktigt behövt tänka på det viset =)

MrG

Swashbuckler
Är det Steven Segal som samma kille som skrivit serier? Eller är det b-skådisen?

-Gunnar (misstänker att det första inte är att hoppas på)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
MrG said:
Är det Steven Segal som samma kille som skrivit serier? Eller är det b-skådisen?

-Gunnar (misstänker att det första inte är att hoppas på)
Nä, det är skådisen. Vilket är askul - serien är som Cops fast... eh, med en enormt självgod, tjock Steven Seagal.

Som tror att han är polis.

Det är en sån där det-gör-ont-att-se-serie man inte kan slita sig från. Steven Seagal har ett större ego än gud. Faktum är att det eventuellt nästan är större än William Shatners ego, men Shatner har ju dessutom ett modikum av självdistans som Seagal saknar...

!Paxen

Swashbuckler

Storuggla said:
Om man ska vara petig så måste man betala tv-licens bara man har en tv-mottagare.

Lindenius

Swashbuckler

Helt korrekt. Men dessutom får de sända via marknätet, vilket innebär att de till viss del måste följa samma regler som Sveriges Television följar vad gäller att sända program av "public service-karaktär". De får inte heller sända spritreklam, reklam för receptbelagda läkemedel eller reklam riktade till barn.

//erik. en s k hybridkanal med andra ord.

krank said:
Storuggla said:
Underbart.

Fast... går TV-licensen till TV4? De är väl reklamfinansierade, och ska isf tammefan inte ha något stöd - eller?

//Krank, som inte lär se serien på TV4 ändå - reklam är bajs.