Det kom till vår upptäckt, när vi var mitt i stridens hetta, att reglerna för antal obT6 skada inte följer fysikens lagar.
Ex. En rollperson som står 500m från målet får slå färre skadetärningar än en person som står 20m.
För en som inte har några djupare studier inom fysik, kan detta tyckas helt korrekt. Men faktum är att en pils hastighet inte förändras så pass mycket att skadan kan bli olika. Luftmotståndet på en pil är minimal och därför ändras inte hastigheten. Den enda kraften som verkar mot pilen är alltså tyngdkraften. Pilens hastighet minskar inte ju längre den flyger, utan bara dess höjd. Alltså är hastigheten vid målet lika stor som utgångshastigheten oberoende på vart målet befinner sig.
Detta betyder att man borde få slå lika många T6 skada om man träffar oberoende på hur långt bort målet befinner sig!
Det kanske vore en idé att uppdatera denna regel till nästa utgåva av EON, eftersom det gör spelandet mer verklighetsbaserat.
Ex. En rollperson som står 500m från målet får slå färre skadetärningar än en person som står 20m.
För en som inte har några djupare studier inom fysik, kan detta tyckas helt korrekt. Men faktum är att en pils hastighet inte förändras så pass mycket att skadan kan bli olika. Luftmotståndet på en pil är minimal och därför ändras inte hastigheten. Den enda kraften som verkar mot pilen är alltså tyngdkraften. Pilens hastighet minskar inte ju längre den flyger, utan bara dess höjd. Alltså är hastigheten vid målet lika stor som utgångshastigheten oberoende på vart målet befinner sig.
Detta betyder att man borde få slå lika många T6 skada om man träffar oberoende på hur långt bort målet befinner sig!
Det kanske vore en idé att uppdatera denna regel till nästa utgåva av EON, eftersom det gör spelandet mer verklighetsbaserat.