GrottrolletNaug
Swashbuckler
Hej.
På sid 218 i Eon2 så börjar underkapitlet om Ritualer.
Där kan man läsa följande
<ul style="list-style-type: disc">[*]Det är varken möjligt eller nödvändigt att memorera en ritual. En ritual måste läsas direkt ur en skrift. /.../
[/list]
Sedan, på samma sida, så kan man läsa följande
Att lära sig ritualer
/.../ Liksom för besvärjelser finns det tre huvudsakliga sätt som en rollperson kan få ritualer från: då rollpersonen skapas, om rollpersonen blir undervisad och om rollpersonen studerar böcker med formaliserade ritualer. Hur detta går till beskrivs i reglerna om besvärjelser på sidan 196.
/.../
Alltså säger dom ungefär att man kan lära sig ritualer som man lär sig besvärjelser. Sedan säger dom också att man inte kan memorera ritualer, och memorering är ju det sättet man lär sig besvärjelser på.
AAaaa
Hur ska det vara?
Kan man, eller kan man inte memorera ritualerna ?
/Naug, förvirrad.
PS
Jag har redan kollat erratan, så ni behöver inte påminna mig om det
DS
På sid 218 i Eon2 så börjar underkapitlet om Ritualer.
Där kan man läsa följande
<ul style="list-style-type: disc">[*]Det är varken möjligt eller nödvändigt att memorera en ritual. En ritual måste läsas direkt ur en skrift. /.../
[/list]
Sedan, på samma sida, så kan man läsa följande
Att lära sig ritualer
/.../ Liksom för besvärjelser finns det tre huvudsakliga sätt som en rollperson kan få ritualer från: då rollpersonen skapas, om rollpersonen blir undervisad och om rollpersonen studerar böcker med formaliserade ritualer. Hur detta går till beskrivs i reglerna om besvärjelser på sidan 196.
/.../
Alltså säger dom ungefär att man kan lära sig ritualer som man lär sig besvärjelser. Sedan säger dom också att man inte kan memorera ritualer, och memorering är ju det sättet man lär sig besvärjelser på.
AAaaa
Hur ska det vara?
Kan man, eller kan man inte memorera ritualerna ?
/Naug, förvirrad.
PS
Jag har redan kollat erratan, så ni behöver inte påminna mig om det
DS