Nekromanti Twilight Struggle

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Under min sejour i Afghanistan spelade jag två partier av det häftiga kortspelet Twilight Struggle, som handlar om Kalla kriget. Det har högt omspelsvärde och därför undrar om det är någon Stockholsmbaserad forumit som är intresserad av att spela det mot mig.

Zebulon

Swordsman
Jodå, jag är intresserad.
Jag har inte spelat Twilight Struggle tidigare men en hel del annat (bl.a 1960:Making of a President) så jag hoppas kunna kompensera med erfarenhet :gremsmile: Jag kollar upp spelet på boardgamegeek lite extra också...

Jag tror det passar bäst för mig att spela på en vardag om det kan funka. Vidare bor jag ju i Örby och jobbar för närvarande på Rådmansgatan.
Spela hemma hos mig:
Jag har småbarn hemma och det är ganska roddigt fram till 19:30 ungefär och det går nog inte riktigt att spela något förrän efter det. Efter det är det dock fritt fram.
Spela i stan:
Låter trevligt, jag vet inte var men om det kan lösa sig så är jag ledig efter 17:30 ungefär.
Spela hos någon annan:
Trevligt, gärna om det finns någorlunda förbindelser att ta sig hem på kvällen.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag har också småbarn, så jag vet hur struligt det är att spela hemma med en massa brickor på en stor spelplan. Jag håller just nu på att planera en avtsickare till Kabul, så jag ber att få återkomma inom några dagar med ett mer precist förslag. Jag skickar ett PM.

Bunny

Crazy like a fool
Flyttad tråd

Tråden ämnar inte diskutera kortspelet ifråga, och hör därmed inte hemma på Övriga spel- utan på Kontakt-forumet.