Nekromanti Twin Peaks Spel?

Storuggla

Champion
Jag blev så i gasen av ett Tvilling Kullar citat på kulturforumet att jag bara måste tänka lite (hjärnan gör ooont).
Twin Peaks. Underbar serie. Agent Cooper, Sheriff Truman och Ugglan Bob. Mörka skogar och apkonstiga saker i staden.
Nu till den stora frågan:
Kan man spela det?
jag har ju mitt ex av det gudomliga Over The Edge och ett ex Unknown Armies, men sen då? Jag funderar, hur kan man få sina spelare lika konfunderade som Cooper. Eller lika kufiska omgivingar?
Och nu medans jag skriver så kommer jag på att jag kan klura ut det själv, men jag gillar att trycka på "fortsätt" knappen...

Storuggla, trycker

Troberg

Sinister eater
Borde inte vara så svårt att göra med vilket nutida system som helst som är någorlunda flexibelt och fokuserar på karaktärsbeskrivning.

Med tanke på seriens "udda" still kan det kanske vara bra med ett system som har regler för paranormala förmågor, andar, psykoser och liknande. Mitt spontana förslag är (som oftast) GURPS, gärna tillsammans med tex GURPS Horror, Psionics, Voodoo och Illuminati.

En karta över en lämplig småstad, en maratongenomgång av serien och sen är det bara att köra!

/Troberg