Twitter?

Dr_Dängrot

Myrmidon
Mitt enkla svar är sök bara på kreatörer och namn på poddar och youtubekanaler och illustratörer osv så har dom flesta twitter

Reed moon roleplaying finns tex på twitter

Free League finns på twitter

Tomas ifrån fria ligan finns på twitter
Likaså Simon stålenhag

Ed Greenwood

Matt Mercer

Critical role

Asså det är bara att söka

MetaLarsson

Warrior
Jag gör ju inte så mycket konkret som blir något men följ gärna mig på - at TympligText

Gerkub

Gelékub
Rollspelstwitter är ökänt för att vara en förjävlig plats, fullt av bittra tjuvnyp, drama, och spicy hot takes vars enda syfte är att driva trafik. Så ett råd kanske är att följa många olika, men var också generös med mute och block-knapparna.

Edit: det lät kanske lite väl deppigt, men det kan finnas kul saker också! Jag följer ju flera rollspelskonton så något positivt finns där. Mest som en påminnelse till mig själv att inte ta allt som sägs där på allvar.

Last edited:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Rollspelstwitter (eller snarare Twitter generellt) är ganska hemskt, men det finns en del människor som är värda att följa och interagera med.

För att slippa det värsta blodtryckshöjande eländet bör du ställa in så att senaste tweets visas. Då slipper du, förutsatt att du följer schyssta människor, de inlägg algoritmen vill visa dig eftersom den tjänar mest på att du är arg och upprörd.

I appen, om du använder den, gör du inställningen på den lilla stjärnikonen högst upp till höger:

B06DF671-EAB0-4B44-8DE6-8586A2C3CAD0.jpeg

Om du vill följa mig kan du göra det här: https://www.twitter.com/pathspeculiar

Jag följer i huvudsak icke-blodtryckshöjande twittrare, så du kan kika igenom den listan på min profil.

Gerkub

Gelékub
Om jag ska tipsa om något också:

@OldDogGames, gör sjukt snygg layout. Twittrar ut en sida i taget till Deathmatch Island.

Och jag tänkte tipsa om @Vitulv men han hann visst före :) Det finns ett gäng som också hänger här på forumet som jag tycker är värda att följa, typ Mörk Borg-kontot, Johan Nohr, Wilhelm’s Games, Whitehack, osv (missar säkert någon).

nyvinter

Illustrationist
Andra saker som kan vara bra att veta: även om Twitter i icke-algoritmflödet är självreglerande så kommer du förr eller senare ändå följa någon som är hur trevlig som helst men retweetar en massa skit du inte vill läsa. På deras profil finns tre punkter och ett stäng av retweets-val.

1665324245698.png

(Jag finns på twitter under nyvinter och twittrar bilder, rollspel, hundfoton, sf/f-böcker, och lite politik.)

Enstoeringen

Anonyma Psykonauter
Inspirerad av denna tråd så skaffade jag nu Twitter (för femtioelfte gången) och som vanligt börjar jag misströsta omgående. :rolleyes:Men, den här gången ska jag försöka mäkta med lite längre än vad jag brukar.

Mogger

Hipsteranka
Inspirerad av denna tråd så skaffade jag nu Twitter (för femtioelfte gången) och som vanligt börjar jag misströsta omgående. :rolleyes:Men, den här gången ska jag försöka mäkta med lite längre än vad jag brukar.
Vi kan väl försöka uppmuntra varandra och inte följa/interagera med destruktiva konton?

Hela den här grejer är ett försök att använda nätet till positiva konstruktiva grejer och minimera resten. (Har plockat bort det mesta på FB som inte är vänner eller kul grupper).

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag har precis börjat läsa Twitter mer än förut, mest för att få snabba uppdateringar om Ukraina, men jag har också börjat följa rollspelsfolk, för att det är roligare.

En sak jag gjorde var att kolla vilka som följde Johan Nohr, och så följde jag alla jag kände igen. Sen ställde jag in att jag vill se de senaste Tweetsen från de jag följer och inte den andra inställningen som gjorde att jag såg Tweets från gud vet vem och vilka och då fastnade jag i de senaste dumheter som florerar på Twitter.

Så ställ in så att de ser de senaste Tweetsen från de du följer. Viktigt!

EDIT: Ja, om någon vill följa mig så är jag inte svår att hitta ... :D

Enstoeringen

Anonyma Psykonauter
Vi kan väl försöka uppmuntra varandra och inte följa/interagera med destruktiva konton?

Hela den här grejer är ett försök att använda nätet till positiva konstruktiva grejer och minimera resten. (Har plockat bort det mesta på FB som inte är vänner eller kul grupper).
Låter som en deal. Jag har, efter några väldigt intensiva år av ”någon har fel på internet och jag måste debattera”, valt att försöka interagera så lite som möjligt online. Men WRNU har verkligen dragit fram mig ur min enstoeringstillvaro (;)) så jag är helt klart på med att försöka använda nätet i en positiv/konstruktiv anda.

ChrilleT

Swordsman
Tycker twitter försämrats senaste åren men gör ett försök att lägga till lite intressant som dyker upp här i tråden så får vi se om det kan bli en positiv injektion.
Läser mer än vad jag postar men användernamnet på twitter är @CTrondman