Nekromanti Tyck o tänk om mitt försök till Omslag

Här är omslaget.

Den gick inte att få upp på något annat sätt dessvärre. Och jag ville ha synpunkter på det ASAP eftersom det är något jag är mitt upp i just nu.

Så tyck o tänk och säg vad fan ni tycker helt enkelt! :gremsmile:

Edit: Shit vad det krånglade!!!!

solvebring

Superhero
Spontan tanke: Nazityskland + Rom + Egypten + Gammalt dataspel = Omslag.
Annars är det snyggt, stilrent och trevligt att titta på. Gillar just det att det högra huvudet är mer avskavt än det vänstra. Det leder blicken mellan huvudena istället för "de bara finns" där. Man noterar bilden mer med sådana detaljer då de drar ögonen till sig och får bilden att varandra runt. Därför kanske, enligt min mening, du skulle göra lite mer skillnad på vingarna?
... Eller varför inte ruffa hela bilden lite mer random som med huvudena så blir det lite mer dynamik i alltsammans?

Och jag ville ha synpunkter på det ASAP eftersom det är något jag är mitt upp i just nu.
ASAP?

Hehe, det är en av Imperiets symboler i Warhammer 40K och således även rollspelet, Dark Heresy.
Alla inspirationskällor du nämner är helt korrekta med andra ord :gremwink:
jag vill inte ändra Aquilan, är nöjd med den som den är tror jag, åtminstone för stunden.

Det är mer om bilden känns komplett eller ej?
Skall det till någon text eller känns den tillräckligt fullständig?
Självklart så tänker ni "Ja, det beror väl på om du vill säga något mer med omslaget" och det är jag osäker på om jag vill!?

ASAP betyder As Soon As Possible :gremwink:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Romarrike, strikt, gammalt, makt, något som brinner, gammal koppar. Det var de första intrycken jag fick av bilden.

Jag vet inte om det är bra, för jag vet inte vad du skall ha omslaget till. Skall det vara utan text och sånt, för mig var det bara en röd pippi på svart bakgrund.

Omslaget är till en setting i Dark Heresy.

Aquilan är Imperiets starkaste symbol. Settingen är inte enbart inriktad på att man nödvändigtvis skall spela Acolyter eller dyl åt någon inkvisitor, men det är så det är tänkt.

Jag trodde fler skulle känna igen Aquilan från 40K, men där ser man. :gremsmile:

Bunny

Crazy like a fool
Draugen said:
Så tyck o tänk och säg vad fan ni tycker helt enkelt! :gremsmile:
Först och främst så gillar jag den. Gåsen är häftig. Sen och främst tycker jag den är för... svart. Du borde definitivt göra något med den svarta ytan; avbilda en rostig luftsluss i motljus, fotografera grus med makro-objektiv eller någonting liknande.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Bearnie said:
Sen och främst tycker jag den är för... svart.
Själv är jag av motsatt åsikt; det svarta känns helt rätt, framför allt till settingen.

//Krank, svart är det nya svarta

Ja, jag tycker att den svarta bakgrunden lyfter fram Aquilan och får det att se ut som att den glöder lätt.

solvebring

Superhero
Draugen said:
Ja, jag tycker att den svarta bakgrunden lyfter fram Aquilan och får det att se ut som att den glöder lätt.
Indeed. Och om du nu ska ha en logga varför inte en grå som inte bryter för mycket med det svarta, och främst, inte konkurrerar med fågeln.

Såhär kanske?

Ser hyfsat ut. Skulle kännas fint med en tagline också.

They Say There Is Only War....
But There Is Also Heresy

Typ nåt sådant.

KamiFisk

Hero
Jag tyckte att det såg bättre ut med texten långt ner.
Det känns som att Aquilan skall ha allt rampljus och texten där för att informera spelnamnet inte mycket mer.