*Viftar hejvilt med yxan*
Är det inte underbart med alla dessa Fan Movies och Spin Offs oavsett kvalisort?
Njaeee... jag är inte så himla säker på det. Tycker för det mesta bara det känns pinsamt. Jag tror det beror på två saker:
1.
Skådespelarkvaliteter. Folk i filmerna är till 99% säkerhet riktigt usla skådisar, alternativt har de ingen "screen prescense" (stavning?) - alltså, de ser menlösa ut. Alltså det kan vara bra manus och hyfsade effekter, men det betyder inte att man även borde ställa sig framför kameran. =/ Vissa personer har det - de blir skådisar.
2.
Seriositet. Kombinera punkt 1 med att många av filmerna tar sig själva allt för seriöst. Den kombon blir oftast... pinsam. De fan-filmer jag sett som funkar är ofta de med en stor jätteglimt i ögat. Typ Troops och Thumbwars.
Jo jag vet att det är dumt att klanka ned på saker som folk lägger ner själ och hjärta på, men jag klarar helt enkelt inte av det.
//erik. klarar inte av jättebudgetfilmer som är kårny och tar sig själva på för stort allvar heller. Pearl Harbor någon?