Nekromanti Tyngre versioner av Solar System?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Jag vet att vi har ett gäng Solar System-spelare här. Det jag undrar är ifall någon har läst, konstruerat eller använt en tyngre tolkning av system -- en som inte bara använder ramverket i reglerna, utan också inkluderar mer crunch, i stil med exempelreglerna för droger i häftet (abilities som kräver vissa secrets för att ta, secrets i trädstruktur, etc). Det känns som om man skulle kunna göra en del intressant med ett crunchigare SS, men jag har inte sett exempel på det. Några tips?

Bunny

Crazy like a fool
Svarte faraonen said:
Jag vet att vi har ett gäng Solar System-spelare här. Det jag undrar är ifall någon har läst, konstruerat eller använt en tyngre tolkning av system -- en som inte bara använder ramverket i reglerna, utan också inkluderar mer crunch, i stil med exempelreglerna för droger i häftet (abilities som kräver vissa secrets för att ta, secrets i trädstruktur, etc). Det känns som om man skulle kunna göra en del intressant med ett crunchigare SS, men jag har inte sett exempel på det. Några tips?
Ett tips är att du skaffar dig "The World of Near", som är en utfläskad version av Clinton R. Nixons grundsetting till TSoY.

Abilities som kräver vissa secrets har jag spelat med, och det funkar fint. Secrets i trästruktur tror jag fanns med i Nässes Akolyter-kampanj, men annars har jag kört med att vissa secrets kräver en specifik key, som min take på Artesias förmåga Berserkir Extasis som aktiverar nyckeln bärsärksraseri, till exempel.

En pillig spelledare kan chruncha ut hur mycket som helst, och det är awesome, för det betalar sig oftast. Själv är jag mer loj, så när jag har en fungerande grundstruktur så tenderar jag att börja luta mig tillbaka. Tyvärr.

Nässe

Myrmidon
Håller med om att world of near är grymt bra som material och uppslag- dock sjukt ful och opedagogisk....

Förutom akolyter körde vi en superhjälte/ aberant kampanj med mycket crunch. Kan skicka om jag hittar det.

Kul med SS!!! :gremsmile:

Edit: och ja!!! det tillför mycket om man orkar göra jobbet och gör det 'bra', dvs inte försöker vara så inovativ....