Nekromanti TypSLPer finnes!

dream

Hero
Det har ofta hänt mig att jag sitter och impoviserar ett möte av ett eller annat slag. Därvid kan jag höras häva ur mig saker som att "Två stadsvakter stormar in genom dörren! Vad gör ni?" bara för att sekunden senare förtvivlat sitta och slå böcker för att ta fram vettiga värden på nämnda stadsvakter. Liknande situationer kan föstås uppkomma i ett oändligt antal varianter.

Nå, därför har jag slängt ihop en bunke Typpersoner i excelark om en A4 styck. Och eftersom jag tycker att man ska vara en snäll människa så bifogar jag dem här... :gremwink:
Håll till godo.

/F

Duddmannen

Hero
Re: Typiska SLP-er

Schysst grej!

Det där kan jag få användning av ikväll! Hoppas kunna återgälda vänligheten inom kort.

/Duddmannen

Magnus L

Hero
Tackar tackar..=)

Alltid bra med folk som delar med sig av sina verk..

Dock, eftersom jag är jag så kan jag inte låta bli att gnälla..eller snarare ifrågasätta.

Måste du slå i böcker och vela för att få fram ämpliga värden på stadsvakter..det är väl bara att dra till med nått..skadetålighet 7 och chockvärde 10..eller nått.

Mouja

Hero
Jag tänkte bekänna en sak... jag använder nästan aldrig värden eller ens tärningar. Jag rullar tärningarna och säger sedan vad jag tycker ska hända :gremwink: Som spelledare får man göra så...

Jag brukar knappt alls se på tärningarna, slår någon någon annan så säger jag bara hur mycket skada jag tycker att den ska ta och om han/hon svimmar eller inte...

Men du får plus för att du tog dig tid och ork att göra och slänga upp det här :gremsmile: Alltid kul med folk som engagerar sig...

dream

Hero
Det finns flera anledningar att göra ett sånt här formulär!
Man får en känsla för vad som är "normalt" i regelsystemet, och man undviker överdifter när man skapar sina slper (vilket jag kan drabbas av ofta). Slperna i mitt ark är gjorda enligt reglerna, nästan. Men det är klart att jag missat på en del ställen...