Nekromanti Typsnitt till min wiki?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jo, jag sitter ju och fipplar med ett nytt tema till min wiki. Det nuvarande temat är inte så snyggt, direkt.

Jag har skissat fram det här i Inkscape, för att ha något att utgå ifrån.

Jag sitter nu och funderar på det här med typsnitt. Det finns ju några mer eller mindre säkra kort, och vill man vara riktigt säker finns det ju det gamla Microsoftpaketet, men de är också så in i norden överanvända. Times New Roman och Arial är väl värst utsatta, men Verdaga, Georgia och Trebuchet... De börjar också kännas lite gamla, så att säga.

Så... Jag kollade runt lite efter olika webfontgrejer. Googles Webfonts (OBS! Denna länk kraschar av nån anledning Firefox i Linux!) verkar lovande. Jag har kollat runt lite med preview-verktyget...

Men, nu har jag börjat fundera. Jag har en del att välja på, men vilka funkar egentligen? Dåligt självförtroende, kanske.

Jag skulle alltså vilja ha tips. Utifrån min skiss, vilka typsnitt tycker ni skulle vara lämpliga, om vi utgår från att de som finns att välja på är dels typ "Core Fonts for the Web"-paketet och dels de som finns tillgängliga i Google Web Fonts?