Nekromanti UBB.threads

Troberg

Sinister eater
UBB.threads har bytt ägare och är alive and kicking med aktiv utveckling igen (https://www.ubbcentral.com/). Dessutom så erbjuder de konvertering från andra forumsplattformar för en väldigt modest summa (https://www.ubbcentral.com/purchase.php). Kostnaden för licens och konvertering hamnar någonstans kring 2000 spänn (plus 500 spänn per år om man vill följa med i uppdateringar). Ärligt talat känns det som en attans prisvärd lösning för att få ordning på stuff igen...

Något att fundera på?

Troberg

Sinister eater
Jag installerade Discourse för att testa om det var något för mig (därav också att jag tittade på UBB), och, nej, det var skit. Ett försök att Facebookifiera forum, som var feltänkt i varje steg. Ägnade kanske en kvart åt att titta på det, sedan åkte det ut.

Jag kan säga att jag har ingen lust att gå tillbaka till UBB threads. Det är tråkig och föråldrad teknik.
Dom erbjuder inte konvertering för varken vB4 eller vB5 utan för vBulletin 3.6-3.8x samt så kostar det $199 att ta bort deras branding från forumet.
Det är i grund och botten exact samma forum som vi lämnade polerat lite på ytan för att se fint ut men samma skit under ytan.

Troberg

Sinister eater
Jag tolkade det annorlunda. Jag tolkade det som att vB3 var en gratiskonverting där man själv kunda tanka hem konverteringssnnurran, och andra kostade.

När det gäller branding så ser jag det som en ickefråga. Det är PHP, källkoden finns där.

När det gäller tidigare forum så är de ju några versioner senare nu. Jag har inte hittat det på "de vanliga ställena", så jag har inte kunnat titta på det än (jag tänker köra det om jag bara kan titta på det först), så jag kan inte säga säkert vad som är gjort, men jag får intrycket av att de gjort en hel del. Heck, de har ju nästan byggt en CMS-frontend!.