Nekromanti Ugglo, din sjuke trädgårstomte!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Äru nöjd nu?

-------
Races of Stone
Jesse Decker, Michelle Lyons, David Noonan
A new D&D sourcebook detailing various mountain-dwelling races.
Races of Stone provides D&D players with an in-depth look at races that live on, under, or around mountains in the D&D world. There is extensive information on the classic races of gnomes and dwarves, including new rules, information for interaction, new spells, and new magic items attuned to each race. In addition, there are new races, over 20 new prestige classes, over 40 new feats, new equipment, and new magic items.
--------

M.

Storuggla

Champion
You talkin' to me?

"Äru nöjd nu?"

Nä! Det ska vara fyrfärg, hardcover och dedikerat till alla oss gnomfans som fårr utstå spott och spe av alla andra!

Men spontant: JA! :gremgrin:

Storuggla, hoppar av glädje

chrull

Stockholm Kartell
bah. jag blir bara arg!

jag gissar nämligen på att boken kommer vara 90% dvärgisk och 10% gnomisk. och dvärgarna är ju töntiga öldrickande skäggon allihopa. bah säger jag. BAH!

ta bort de löjliga dvärgarna helt. bort med fjanthoberna. gnomerna är det enda småfolk som behövs.

Bort med skäggona från våra spel!

öhm. utan vi som spelar. och har skägg. vi är rätt okej.

chrull

walium

Ganska töntig, faktiskt
"öhm. utan vi som spelar. och har skägg. vi är rätt okej."

Jag menar väl det. :gremcool:

En annan helt orelaterad fråga: blir det inte rätt fet inflation på feats och raser om varenda liten skitmodul innehåller dussintals nya? Hur många av dem är överhuvudtaget orginella och värda att införskaffa och använda sig av?

chrull

Stockholm Kartell
inflationen i feats är en av anledningarna till att jag slutat med d&d. och då höll vi oss bara till wotc-moduler dessutom.
men de blev för många att hålla reda på och varje gång en ny rollperson med en level högre än 3 skulle göras så blev det ett jävla bös att välja feats. vi gav upp.

chrull

Pom

Swashbuckler
Det kan aldrig finnas för många feats för DM att välja på när hon bestämmer vilka som skall finnas tillgängliga i en viss kampanj.

Det finns däremot alltid för många feats tillgängliga när en PC skall levla.

:gremcool:

Shaggy

Swordsman
Det är väl enkelt lösbart? Tillåt de som finns i PH, och eventuellt de i vilken CS man nu kör med; ignorera resten.