Först. Eldskuren på 10 saknar regler, men det borde inte vara några problem att extrapolera skalan för existerande eldskurar. Typ 1: 2 skott, 2: 4 skott, 3-4: 6 skott 5: 8 skott 6: 10 skott. Eller 1T10. Eller Ob2T6. Och ja, Ultechs vapen är über (lite för über... vilket gör Ultech ännu mer mystiska). Men normalt sett skall spelarna inte ha en chans att köpa dem - de är extremt svåra att få tag på, och sprids mest som demoprylar bland stora vapeninköpare. Bara för att de står i vapenlistan finns de inte att köpa på gatan.
Sedan, om Ultech. Det är inget megaföretag - det är relativt litet jämfört med andra. Det har bara en ägare (David Tell, tror jag han heter). De har en ekonomisk filial i Hong Kong (tror jag?), samt ett antal forskningsbaser utspridda i fjärran vildmark, typ Antarktis, norra Kanada, etc. De gillar ozonhål.
De har en del vapenteknologi men framförallt helautomatiska larmsystem som de lever på. De är extremt mystiska och en del säger att det är en enda stor AI, andra att det är utomjordingar
Det står lite mer i Neotech 1:s företagskapitel. Jag har inte massa extra Ultech-info, även om jag har lite idéer. Kanske kan bli en artikel på NoGo någon gång..
/RipperDoc