Järngänget och Hjärngänget
Ok, jag har två gäng som jag skulle vilja bussa på det ultimata äventyrargänget.
Ibland är man inte ute efter listiga antagonister utan vill bara möta rollpersonerna med en vägg av skoningslöst våld.
Järngänget passar bra för den typen av okomplicerat fiendeskap. Som ledare skulle jag köra på en Flind (mest eftersom jag tycker att Flind Captain från D&D-minis är en sådan otroligt cool pjäs) med en hög hårda spelarklassnivåer. Ranger (med människor som favoritfiende) och barbarian borde kunna pumpa upp den här killen till en snuskfarlig motståndare.
Flind
Bakom flinden följer hans mooks i form av uppumpade muskelbergsmonster. Ett par ogre-skullcrushers, gnolls med spelarklassnivåer i fighter/barbarian och en flock dire wolves skulle passa fint. Vargarnas trip-attacker får ner rollpersonerna på backen, vilket inte är en fördelaktig position när rese-skallkrossarna chargar in och förvandlar hjältarnas huvuden till kebabpizzor med sina gigantiska morgonstjärnor (jag menar,
kolla hur mycket tungt järn det finns i klubbhuvudena!
Skullcrusher Ogre
Många HP och attacker av infernaliska proportioner kännetecknar Järngänget.
Vill man ge spelarna en otäckare upplevelse som berör rollpersonerna på djupet så får man söka sig till min favoritmonstertyp, abberrations.
Hjärngänget leds av en varelse som kombineras av två riktiga elakingar. Använd illithidernas graft-förmågor för att smälta samman en Mind Flayer med en Aboleth till ett avgrundsmonster av rang. Abollithiden blåser ut din hjärna så långt från verkligheten att du får spendera evigheten i "the plane of tvångströjor". Självklart efter att du har slaktats av ett gäng Illithid Body Tamers/Soulknives level böghög som följer Abollithiden och dyrkar den som en moderhjärna.
You just missed the last bus to sanity
Illithid Body Tamer
Nå, vad tycks?
- Vulf