Nekromanti Ultimata monstergänget

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag gillade Caligulas tråd om ultimata äventyrargäng och funderade vidare lite. D&D har ju så coola monster så att man nästan baxnar. Hur maxar man ett gäng monster så att de sparkar röven av det ultimata äventyrargänget?

Själv måste jag fundera lite innan jag lämnar mitt bidrag, men jag slänger ut frågan så att ni kan börja klura själva.

- Vulf

Organ

Out of time, out of mind
I sådana fall får man nästan bestämma en level på partyt och på så vis få en challange rating som passar. Annars är det ju bara att säga: "Tja, en tre-fyra Tarrasquer borde fixa det mesta i partyväg." :gremwink:

/Anders

Nightowl

Champion
Folk jag vill slass mot

*Ett gang grimlocks med badassiga nivaer i barbar och ranger (med manniskor, alver etc som fiender), med en half-fiend-half-fiend medusa med en massa druid-levels som ledare, och sa har de nagra basilisker som de tamjt. Wooga wooga, sexxy!

*En uridezu druid/cancer mage som leder ett gang avancerade otyughs, awakened dire rats och assassin-halfling were-rats fran kloakerna.

*En shadow treant cleric of lamplig ond CE gud med ett gang shadow bugbears med trevliga hoga nivaer i rogue och andra prestigeklasser, som kidnappar folk till skuggplanet for att tortera dem och gora dem galna.

*En formian taskmaster som kontrollerar ett gang aventyrare med liknande formagor som avantyrarna. Man kan anvanda vilka monster som helst som kan kontrollera folk men formians ar balla och alldeles for lite anvanda.

*En aboleth som allierat sig med en tre-fyra mindflayers.

Erik

morkbollen_UBBT

Warrior
Folk jag också skulle vilja slåss mot...

Tänk er när ni går längs korridorerna och plötsligt kommer Dom!

Jag gjorde dom till 6 också, för att matcha hjälte gruppen.

*I fronten står deras krigare Brutus. En Half Braingolem/Dwarf Fighter.
*Vid hans sida finner man Brutus tama Owlbear, Owlor.
*Med sin båge finner Krokodilion, gruppens were-Aligator Sun Elf Ranger.
*Vid deras fötter kan man skymta den mystiska lilla Halflings Vampire Roguen Horrbo.
*I en tunna på ryggen av Brutus sitter deras cleric. Då deras cleric så ofta dör bryr vi oss inte närmare nämna denna utom att dom oftast är Gnomes eller Dwarf-Elves.
*Längst bak sitter deras sista matglada medlem, den feta Drow Wizarden Fatnafein.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Järngänget och Hjärngänget

Ok, jag har två gäng som jag skulle vilja bussa på det ultimata äventyrargänget.

Ibland är man inte ute efter listiga antagonister utan vill bara möta rollpersonerna med en vägg av skoningslöst våld. Järngänget passar bra för den typen av okomplicerat fiendeskap. Som ledare skulle jag köra på en Flind (mest eftersom jag tycker att Flind Captain från D&D-minis är en sådan otroligt cool pjäs) med en hög hårda spelarklassnivåer. Ranger (med människor som favoritfiende) och barbarian borde kunna pumpa upp den här killen till en snuskfarlig motståndare.

Flind

Bakom flinden följer hans mooks i form av uppumpade muskelbergsmonster. Ett par ogre-skullcrushers, gnolls med spelarklassnivåer i fighter/barbarian och en flock dire wolves skulle passa fint. Vargarnas trip-attacker får ner rollpersonerna på backen, vilket inte är en fördelaktig position när rese-skallkrossarna chargar in och förvandlar hjältarnas huvuden till kebabpizzor med sina gigantiska morgonstjärnor (jag menar, kolla hur mycket tungt järn det finns i klubbhuvudena!

Skullcrusher Ogre

Många HP och attacker av infernaliska proportioner kännetecknar Järngänget.

Vill man ge spelarna en otäckare upplevelse som berör rollpersonerna på djupet så får man söka sig till min favoritmonstertyp, abberrations. Hjärngänget leds av en varelse som kombineras av två riktiga elakingar. Använd illithidernas graft-förmågor för att smälta samman en Mind Flayer med en Aboleth till ett avgrundsmonster av rang. Abollithiden blåser ut din hjärna så långt från verkligheten att du får spendera evigheten i "the plane of tvångströjor". Självklart efter att du har slaktats av ett gäng Illithid Body Tamers/Soulknives level böghög som följer Abollithiden och dyrkar den som en moderhjärna.

You just missed the last bus to sanity

Illithid Body Tamer

Nå, vad tycks?

- Vulf