Nekromanti Ultra+fråga

Magnus L

Hero
Hur stor är tillgången på Ultra, har de flesta grupper ett exemplar eller hur är det? Tänkte göra ett äventyr och tänkte relatera till Ultra vad gäller lite kartor och så där, går det?

och

Vad är hyran för ett penthouse? :gremsmile:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Vår grupp har

Jag kan bara tala för våran rollspelsgrupp. I funktion av att vara supplementtokig SL så köpte jag så samma dag som den lokala rollspelsaffären fick in exemplaren.

/Naug, vet inte vad ett Penthouse kostar att hyra, men gissar på massor

ripperdoc

Myrmidon
Hur stor är tillgången på Ultra

Ingen aning, men jag har det, och jag tycker inte att det är några problem alls att referera till modulen i äventyr!

Vad är hyran för ett penthouse?

Det är bland annat något som (förhoppningsvis) kommer i Hardware 2. Jag har redan skrivit en hel del, men en preliminär hyra för ett penthouse är 5000 euro (ca 20 000 kronor) i månaden.

/RipperDoc

SkitRobin

Veteran
Jag har inte ultra (än...)
Är den bra-å-ha?
Ska man köpa den?

Penthouse? Är inte det en tidning? :gremgrin:

/Robin har koll

Magnus L

Hero
preliminär hyra för ett penthouse är 5000 euro (ca 20 000 kronor) i månaden.

Aj då..det får jag nog höja, annars kommer mina spelare sälja av allt sitt stöldgods och bosätta sig i ett penthouse, då kan de få för höga tankar om sig själva...sånt kan inte tolereras :gremwink:

Emil

Hero
Men bara för att hyran ligger på 5000 euro så betyder ju inte det att de får tag på våningen. Om den är hyfsat centralt belägen kanske den gamla ägaren kräver 200.000 euro svart för att överlåta kontraktet...

/Emil

ripperdoc

Myrmidon
Ja, som Emil säger, bostadsköer är något HEELT ANNAT :gremlaugh:
När det gäller penthouse så kan man anta att de allra flesta säljs som bostadsrätter, knappast hyresrätter. Ett penthouse som bostadsrätt skall preliminärt kosta 3500 euro i månadsavgift och 2 000 000 i inköpspris. Men det handlar som sagt vad att få någon att sälja.

/RipperDoc

Magnus L

Hero
Recensionen

Läste din recension, såg den här raden:

Att slippa slå fram varenda gängmedlem rollpersonerna kan tänkas börja bråka med tar tid.

Allvarligt talat, gör ni det?
Om mina spelare stöter på en fjuttig gängmedlem som bara ska dödas så slår jag inte fram honom..jag hittar på värdena bara så där..

chrull

Stockholm Kartell
Re: Recensionen

om det är planerat att de ska möta gängmedlemmar och jag bedömmer att risken för bråk är stor så vill jag ha värden klara redan från början.

Om man sitter och improviserar hela tiden får man ingen konsekvens och det är lätt att glömma bort vad man kom på. man vet dessutom aldrig när personen i fråga kan vara bra att använda igen, och då är det alltid kul att komma ihåg vad som utmärkte honom.

chrull

Emil

Hero

Det där handlar nog mycket om hur pass mycket man använder reglerna. Själv improviserar jag mest med värdena när jag spelar och har mer som mål att saker ska ske snyggt och smidigt än regelmässigt korrekt.

Men om man använder reglerna mer flitigt så finns det åtminstone ett par detaljer som man bör ha nedtecknade. Ett exempel på detta är värden i turordning. Spelvärden som härleds på olika sätt tycker åtminstone jag är jobbigt att improvisera fram på ett vettigt sätt.

/Emil

Minimoni

Homelander

Hallå!

Allvarligt talat, gör ni det?
Om mina spelare stöter på en fjuttig gängmedlem som bara ska dödas så slår jag inte fram honom..jag hittar på värdena bara så där..
Jag improviserar. Skulle aldrig få för mig att slå fram antagonister eller protagonister. Jag väljer ett värde som jag tycker är rätt. Jag skriver inte heller ner mindre viktiga karaktärer som ska användas som kanonmat. Mer viktiga slp skriver jag dock ner... Men slå fram deras egenskaper!? Aldrig!

Tzimisce

Magnus L

Hero

har mer som mål att saker ska ske snyggt och smidigt än regelmässigt korrekt.

Samma här...det blir mer flyt och mer "feeling"