Vitulv
Årets spelledare 2011 och 2013
Min gamla kapten var liiiite för dyr för att öra sig förtjänt för poängkostnaden. Visst, lightning claw och combi-melta är nice, men med tre power fists och en champion i command squaden så behövdes inte kaptenens prylar riktigt.
Storyn bakom min nya kapten är att han är en före detta chaplain som mot sin vilja befordrats till kapten. Lite mindre taktiker, betydligt mer "UNTO THE BREACH!" Han är också något av en traditionalist, och tycker att de unga marinkårssoldaterna fokuserar alldeles för mycket på power weapons och plasmagevär. Han menar på att de går alldeles utmärkt att utöva kejsarens heliga vrede med chainsword & bolter*
* okej, han har en storm bolter, men för tre poäng kunde jag inte låta bli.
Storyn bakom min nya kapten är att han är en före detta chaplain som mot sin vilja befordrats till kapten. Lite mindre taktiker, betydligt mer "UNTO THE BREACH!" Han är också något av en traditionalist, och tycker att de unga marinkårssoldaterna fokuserar alldeles för mycket på power weapons och plasmagevär. Han menar på att de går alldeles utmärkt att utöva kejsarens heliga vrede med chainsword & bolter*
* okej, han har en storm bolter, men för tre poäng kunde jag inte låta bli.
Attachments
-
156.6 KB Views: 0