Nekromanti [Umeå -> Göteborg] Hur ska jag resa och bo till/på GothCon?

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag reser från Umeå och vill vara med på puben på torsdagen. Och gammal som jag är känner jag mig färdig med att sova på golv.

Tåg? Flyg? När ska jag försöka vara framme?

Hotell? Vandrarhem? Soffa? Extrasäng? Jag kan naturligtvis bo på hotell, men det skulle kanske vara mer socialt att sova hemma hos någon annan. Är det någon som reser till GothCon och vill dela rum på vandrarhem eller hotell, kanske?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Om ingen annan boendelösning uppenbarar sig har jag faktiskt ett extra hotellrum bokat på Hotel Lorensberg – torsdag till söndag, med GothCon-rabatt.

anth

Vetefan
Tåg UME-GOT tar c:a 10 timmar.
Flyg UME-GOT c:a 2 timmar.
Skillnaden är alltså 8 timmar, en hel arbetsdag.
Personligen kan jag tänka mig roligare saker att göra under en hel arbetsdag än att sitta på ett tåg.

luddwig

Lawful evil
Pub på torsdag alltså. Bra att veta inför min eventuella GothCon-premiär. Inte för att jag är någon öldrickare men lite rollspelssnack är sällan fel.

GnomviD

Heresiark
Nördtåget till Gothcon brukar ju annars vara en av mina favorithöjdpunkter med konventet. Onsdagsnattåget: vi är några som hoppar på i Lulä (Korpa, jag, ev. andra), sen ansluter ibland några i Schtaan och så brukar alltid ett gäng umebor ansluta. Förra året bokade Sverok/Femcon-gänget från Umeå kupéer där vi hade jättetrevligt. De kanske planerar något liknande i år?

luddwig

Lawful evil
Jag tar mig friheten att komplettera Björns frågor med: Hur brukar GothCon vara på söndagarna, piggt och peppigt eller trött och avslaget?

Ymir

Liten kantbaron
luddwig;n217091 said:
Jag tar mig friheten att komplettera Björns frågor med: Hur brukar GothCon vara på söndagarna, piggt och peppigt eller trött och avslaget?
trött och avslaget. Jag har aldrig haft ett bra rollspelspass en söndag.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Söndag är en bra dag för kramar och ett sista extravarv i butikerna.

luddwig

Lawful evil
Ymir;n217097 said:
trött och avslaget.
Misstänkte det. Ser dock ut att bli hemresa för mig först på måndagen så jag får hoppas på en söndag som är trött men ändå underhållande.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
luddwig;n217100 said:
Misstänkte det. Ser dock ut att bli hemresa för mig först på måndagen så jag får hoppas på en söndag som är trött men ändå underhållande.
Dåligt med nattåg i år också? Eller är det flyg du kikar på?

luddwig

Lawful evil
DeBracy;n217104 said:
Dåligt med nattåg i år också? Eller är det flyg du kikar på?
Jag tänker flyga. Har ändå Eurobonuspoäng som är på väg att förfalla. Lutar mot ner torsdag fm och hem måndag em.

Bifur

Veteran
Funderar allvarligt på att besöka miitt första konvent sedan 90-talet så Gothcon ligger mycket bra till då jag alrig varit där alls. Vad är grejen med torsdagen? Något slags för-event?

Dante

Staff member
Bifur;n217142 said:
Vad är grejen med torsdagen? Något slags för-event?
Ja.

Shaguliternas pre-GothCon-pub är en fantastiskt trevlig tillställning (och dessutom den största forumitträffen utanför DanCon).

Pilzefrau

hon/henne
Söndag är också en bra dag att se på årets musikal, Skyarnas Krig. Steampunk möter Star Wars, jag har regisserat och spelar C3PO!

Bifur

Veteran
Dante;n217152 said:
Ja.

Shaguliternas pre-GothCon-pub är en fantastiskt trevlig tillställning (och dessutom den största forumitträffen utanför DanCon).
Låter ju trevligt. Brukar det vara på Hvitfeldska eller någonstans ute på stan någonstans?

Dante

Staff member
Bifur;n217161 said:
Låter ju trevligt. Brukar det vara på Hvitfeldska eller någonstans ute på stan någonstans?
Puben brukar vara i Chalmersvillan, ett halvt stenkast från Hvitfeldtska.

luddwig

Lawful evil
Pilzeman;n217156 said:
Söndag är också en bra dag att se på årets musikal, Skyarnas Krig. Steampunk möter Star Wars, jag har regisserat och spelar C3PO!
Tid? Plats? Biljettillgång?

Pilzefrau

hon/henne
Så länge arrangörsanmälan fortfarande är öppen kan det väl hända att något ruckar på det, men planen för Skyarnas Krig är:
Tid: Fredag 16:00, fredag 21:00, lördag 21:00, samt söndag 12:00. Strax över 2,5h inklusive paus.
Plats: Ling-salen i Studenternas hus / magic-huset (detta är spikat)
Biljettåtgång: Förra året gick GothCon-besökare in gratis, och vi lade undan 50 biljetter till varje föreställning som besökare kunde boka i webbanmälan. Det blev inte fullsatt på någon av föreställningarna, så GothCon-besökare som bara traskade dit på chans kom alltid in. Jag tror att det kommer vara ungefär samma deal i år igen, och ungefär lika stort intresse, men jag ska inte svära på det. Det kommer åtminstone gå att boka i förväg oavsett.