Nekromanti [Umeå] Grottröj #11 imorgon!

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Eksem;n113304 said:
För lite information! Berätta mer!
Andra får gärna fylla på, men för egen del har jag en kort sammanfattning här.

Från mitt första pass kan jag inte komma ihåg jättemånga kärnfulla citat, men något kanske:

"Vadå? Goblin commandoes training ground??"

"Du ramlar upp i taket. Det är runt 30 fot, så du tar 3d6 i skada även om man inte räknar med stalagtiterna som tar emot dig..."

Andra passet var betydligt mycker mer fullt av unika händelser och konstigheter:

"Vill hon ge mig spegelskärvan i utbyte mot en handfull diamanter?", "Va? Har du diamanter bland utrustningen??", "Ja! Du sa ju inte nej!", "Jag trodde du skojade! Visste inte att du skrev upp det. Jaja, hon går med på det bytet."

"Här har jag spenderat en hel jävla timme med att lära jätten vanliga fraser på goblin och sen går du och dödar honom!"

"Så nu ska kompassen peka mot vårt mål, men det förutsätter ju att vi befinner oss i euklidisk geometri eller att den pekar ut en väg snarare än en riktning. Jag har ingen aning om ifall det här kommer funka.", "Du kanske skulle specificerat det innan du gav bort en magisk förmåga för den där?"

"Neeeej! Jag ville ju döda henne för att befria henne från lidandet! Nu har jag bara gjort det värre! Herregud, vilken hemsk människa jag är!"

"Kan du ge upp med den där jävla treudden från din fallna blodsbroder! Ingen jävel vill ha den! Du måste byta något värdefullt!"

F.ö. Eksem så var chrull vänlig nog att köpa lös en GrottZine åt dig, så du blir inte utan den här gången heller ;)