Nekromanti [Umeå] OSR-kväll på Klossen i juli

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Favorit i repris :gremsmile:

Jag tänkte att det är dags att styra upp en kväll med OSR-tema igen. Förra gången gick vi igenom lite olika upplagor och kloner och pratade om vad som skiljer dem åt. Så åt vi saffransbullar också.

Den här gången tänkte HEM försöka få dit Terje för att prata Svärd och Svartkonst. Jag är lite sugen på att prata dungeondesign för nybörjare också om det hinns med. Fler förslag på ämnen mottages gärna här :gremsmile:

Ge förslag på datum som funkar! Det lutar åt att frugan skickar med mig chocolate chip cookies eller något annat smaskigt.

Alltså:
Vad? Fikakväll med OSR-snack
Var? Klossen, bakom Åldhem Centrum
När? En kväll i juli. Förslag på dag krävs!

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Björn Wärmedal said:
Den här gången tänkte HEM försöka få dit Terje för att prata Svärd och Svartkonst.
Oj, har jag sagt det?

Hur som så låter det som en bra plan.
Kanske bäst respons får du i Facebook gruppen, men du kanske har hunnit skriva där åxå.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Hans E Magnusson said:
Björn Wärmedal said:
Den här gången tänkte HEM försöka få dit Terje för att prata Svärd och Svartkonst.
Oj, har jag sagt det?

Hur som så låter det som en bra plan.
Kanske bäst respons får du i Facebook gruppen, men du kanske har hunnit skriva där åxå.
Vi pratade om det iaf. Jag kan ha dragit förhastade slutsatser :gremsmile:

Jag är inte aktiv på fejjan. Du kanske kan ta upp det där?

Murderhobo

Veteran
Jag är på! Senaste gången var väldigt trevlig. Jag och/eller Terje kan berätta lite om S&S och svara på frågor. Dungeon design låter också som ett bra diskussionsämne. :gremsmile: Förslag på datum: någon kväll vecka 29. Kanske fredag den 19:e?

terje

xenomorf mystiker
Det låter skoj! Klart jag (och Murderhobo) vill tjöta om vårt spel, men det är ju trist om vi håller låda hela kvällen - jag vill gärna höra om andras tankar och idéer också.

Efter helgen har jag semester så då kan jag lite när som helst. :gremsmile:

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Det verkar som att Svärd och Svartkonst är en spikad punkt! :gremlaugh:

Murderhobo föreslog fredag 19/7. Är det ett datum som funkar? För mig funkar det utmärkt, så vi är åtminstone två som kan då.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Björn Wärmedal said:
Murderhobo föreslog fredag 19/7. Är det ett datum som funkar? För mig funkar det utmärkt, så vi är åtminstone två som kan då.
Omöjligt är det inte i alla fall, har just kommit hem då från en vecka i Skåne, få se hur pigg man är då.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Skulle du föredra 20/7? :gremsmile:

Som det ser ut nu blir vi fyra-fem stycken. Förslag på fler folk vi kan bjuda in?

terje

xenomorf mystiker
Jo det borde funka!

Är det nån som har en kampanj på g och vill berätta om den? Eller nån som läst nåt kul och vill tipsa om bra fanzin, spel och äventyrsmoduler?

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Terje said:
Jo det borde funka!

Är det nån som har en kampanj på g och vill berätta om den? Eller nån som läst nåt kul och vill tipsa om bra fanzin, spel och äventyrsmoduler?
Jag tar med lite fanzins jag har, kanske outdoor Survival (kan vara skoj att ta sig en titt på) och säkert nått annat smått och gott :gremsmile:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Gött initiativ, Bea! Jag ska se om jag inte kan vara ledig och komma upp den helgen, men då vill jag förstås få spela nåt också (OSR eller annat), bara så ni vet. :gremsmile:

Björn Wärmedal

Björning Wheel
DeBracy said:
Gött initiativ, Bea! Jag ska se om jag inte kan vara ledig och komma upp den helgen, men då vill jag förstås få spela nåt också (OSR eller annat), bara så ni vet. :gremsmile:
Vi löser nog det :gremsmile:

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Hans E Magnusson said:
Terje said:
Jo det borde funka!

Jag tar med lite fanzins jag har, kanske outdoor Survival (kan vara skoj att ta sig en titt på) och säkert nått annat smått och gott :gremsmile:
Är det någon som har något önskemål vad hen skulle vilja ta sig en titt på? Tillsammans lär vi ju ha en del grejer.
Jag skulle gärna ta mig en titt på lite grejer till Tekumel, grundboken har jag ju koll på men andra saker som har publicerats har jag aldrig bläddrat i.

Murderhobo

Veteran
Den 20/7 it is! Om det ska spelas något OSR-artat den helgen så är jag gärna med. Jag kan tänka mig att spelleda också, men det vore kul att få spela lite som omväxling. :gremsmile:

DeBracy

Så... Jag tänkte se till att det blir ca 300 % mer spel än fika den där helgen. Typ 2-3 spelpass utöver fikat. Eventuellt lurar jag ner Nightowl också om det passar hans kalender (han kom ner i februari när vi körde en spelkväll med Mutant Future + Moldvay D&D).

Tycker ni ska fundera lite på hur mycket ni vill spela (från inte till maratonmycket) och om ni gärna vill spelleda nåt. Tänker mig spontant att man börjar på förmiddagen i kristlig tid (inte före tio, elva är mer lagom) och spelar till långt in på natten. Som om man vore ung … ^^

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
DeBracy said:
Så... Jag tänkte se till att det blir ca 300 % mer spel än fika den där helgen. Typ 2-3 spelpass utöver fikat. Eventuellt lurar jag ner Nightowl också om det passar hans kalender (han kom ner i februari när vi körde en spelkväll med Mutant Future + Moldvay D&D).

Tycker ni ska fundera lite på hur mycket ni vill spela (från inte till maratonmycket) och om ni gärna vill spelleda nåt. Tänker mig spontant att man börjar på förmiddagen i kristlig tid (inte före tio, elva är mer lagom) och spelar till långt in på natten. Som om man vore ung … ^^
som vanligt så har jag viljan men det kan vara förmågan/tid som brister, svårt att säga nått förens helgen kommer

DeBracy

Hans E Magnusson said:
som vanligt så har jag viljan men det kan vara förmågan/tid som brister, svårt att säga nått förens helgen kommer
Ja, jag förstår det. Tänkte väl slänga ut en krok på Klossens-facebooksida och se om man får ihop ordentliga grupper.

Min tanke är att starta ett dokument på Google drive/gdocs som kan skriva upp sig i helt enkelt om man vill komma, men då måste man ju ta och försöka spika några tider. Så... när ska vi ha fikat hörni?