Nekromanti [Umeå] spelare söker grupp

LAE

Veteran
Finns möjlighet att hänga på något gäng och spela? 36 år, spelade fram till för 12 år sedan, så lite ringrostig är man kanske. Känner dock ingen oro att jag inte ska kunna sätta mig in i värld/regelsystem som ni kör. Behöver nödvändigtvis inte vara fantasy, även om stor kärlek finns för det.

Det jag spelat tidigare; Shadowrun, Earthdawn, Vampire, Call of Cthulhu, Kult, Cyberpunk, Mutant, Drakar o Demoner

Jag bor i Umeå, men har givetvis bil, så finns ni i närheten så är det inga problem. PM'a gärna. Alla svar beaktas

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
w176 said:
Sverok håller till och annordnar regelbundet rollspels grejer på Klossen i Åliden centrum.
Jepp, spelkväll varje onsdag från 18.00 på Klossen (Ålidhem centrum, precis vid busshållplatsen).

LAE

Veteran
Googlade vad Klossen var. Förstår jag det rätt att där finns listor på grupper som spelar? eller spelar folk där? Bilderna visar ju ett öppet lokallandskap med flera bord med folk runt och får ju förutsätta att man inte sitter helt öppet och rollspelar

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
LAE said:
Googlade vad Klossen var. Förstår jag det rätt att där finns listor på grupper som spelar? eller spelar folk där? Bilderna visar ju ett öppet lokallandskap med flera bord med folk runt och får ju förutsätta att man inte sitter helt öppet och rollspelar
Det är öppna spelkvällar. I regel sitter det lite folk och spelar bräd-, kort- och figurspel, ibland är det nån som har med sig nåt rollspel eller scenario de raggar folk till, etc. Det är väldigt mycket så att det finns en lokal och en tid och sen får man göra det man vill av den saken.

Det finns inga listor, men det är nog enklaste stället att träffa folk på om man vill höra sig för efter en grupp (möjligen överträffat av att skriva i gruppen på Facebook då).

LAE

Veteran
Ok, jag ska åka upp och kolla. Hör du någon som söker spelare får du gärna lotsa dem till mig

LAE

Veteran
Oki, ett steg närmre en spelgrupp :gremsmile: Nu är vi i alla fall två spelare i samma situation, så antingen en grupp som kan tänka sig ta an oss eller att vi får in en spelare och en spelledare, så är vi igång. Alla svar beaktas

Hiddius

Veteran
Jag söker spelare till en Pathfinder-grupp. Ska nog ta och gå på klossen nu till veckan för att se hurpass intresset för rollspel i den genren är.

Plus att få träffa männskan före man rollspelar med dom är att föredra. Finns vissa.. typer man helst undviker.

LAE

Veteran
Ännu närmre. Ser ut som vi rullar en kampanj Pathfinder, skulle gärna se någon spelare till. Förhoppningsvis startar vi nästa vecka