Nekromanti [Umeå] OSR-kväll på Klossen i juli

Björn Wärmedal

Björning Wheel
DeBracy said:
Hans E Magnusson said:
som vanligt så har jag viljan men det kan vara förmågan/tid som brister, svårt att säga nått förens helgen kommer
Ja, jag förstår det. Tänkte väl slänga ut en krok på Klossens-facebooksida och se om man får ihop ordentliga grupper.

Min tanke är att starta ett dokument på Google drive/gdocs som kan skriva upp sig i helt enkelt om man vill komma, men då måste man ju ta och försöka spika några tider. Så... när ska vi ha fikat hörni?
Vad sägs om:

10-15: Spelpass 1 (med eventuellt avbrott för lunch)
15-19: Spelpass2
19-21(el. 22): OSR-fika/middag
21(2l. 22)-sent: Spelpass 3

I så fall kan jag vara med på Spelpass 2 och fikat/middagen :gremsmile: Ska fundera på om jag vill spela eller spelleda något. Vad vill spelas?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Björn Wärmedal said:
Vad sägs om:

10-15: Spelpass 1 (med eventuellt avbrott för lunch)
15-19: Spelpass2
19-21(el. 22): OSR-fika/middag
21(2l. 22)-sent: Spelpass 3

I så fall kan jag vara med på Spelpass 2 och fikat/middagen :gremsmile: Ska fundera på om jag vill spela eller spelleda något. Vad vill spelas?
Jag köper det rakt av och ingen annan har klagat än så det kanske blir just så? :gremcrazy:

Bokat spellokalen nu i alla fall!

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Intresseanmälan sker numera här. Ingen anmälan är bindande, men det är ju bra att få en uppfattning om hur många som kommer och vilka förslag på aktiviteter som finns :gremsmile:

DeBracy

Jim Magnusson said:
Jag kanske rakt hoppar med också om det går bra! Registrerade mig här bara för att säga det!
Kan knappast tänka mig nån bättre anledning. :gremlaugh: Välkommen till forumet!

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Vi saknar lite förslag på aktiviteter på spelpassen (men vi saknar inte deltagare! :gremlaugh: ). Debbie har sagt att han kan leda Mutant Future något pass om inget annat förslag kommer.

Jag är bara med pass 2 och själva fikat/middagen. Jag funderar på att köpa Microscope på pdf. Skulle någon vara intresserad av att spela det då? Vad jag har hört om det så rör det sig lite i gränslandet för vad som är rollspel, men är ett skitbra verktyg för att bygga settings. En spelomgång tar 2-4 timmar, och de flesta jag hört uttala sig om det säger att det funkar skitbra som en one-shot. Sooo... any takers?

Jim Magnusson

Veteran
Vi borde ju hålla oss till OSR främst. Men min mening är att det verkar vara toppenspel båda två! Ni skrämmer inte mig med framtid eller rymd, jag tänker mest på dagens tema!

terje

xenomorf mystiker
Mutant Future är ett schysst post-apokalyptiskt osr-spel. Jag är hemskt gärna med och spelar!

Det känns ju rimligt att ha S&S representerat så jag tar gärna på mig att spelleda ett pass.

Jim Magnusson

Veteran
Terje said:
Mutant Future är ett schysst post-apokalyptiskt osr-spel. Jag är hemskt gärna med och spelar!

Det känns ju rimligt att ha S&S representerat så jag tar gärna på mig att spelleda ett pass.
Hade inte hört om mutant future (trodde det var något halvnytt men skoj.) Är det old school är jag mycket på

Ser fram emot att spela med dig än en gång Terje! :gremwink:

Nyfiken på en sak! OM vi skulle tänkas spela Under - vilka klasser och raser skulle ni vara? Jag är nyfiken så att jag kan börja fokusera på just de delarna av reglerna så chansen skulle vara 12% större att jag skriver upp mig på ett pass att sl:a

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Jim Magnusson said:
OM vi skulle tänkas spela Under - vilka klasser och raser skulle ni vara? Jag är nyfiken så att jag kan börja fokusera på just de delarna av reglerna så chansen skulle vara 12% större att jag skriver upp mig på ett pass att sl:a
Mullvadsfolk och utbygdsjägare låter lockande kan jag tycka.

DeBracy

Jim Magnusson said:
Nyfiken på en sak! OM vi skulle tänkas spela Under - vilka klasser och raser skulle ni vara? Jag är nyfiken så att jag kan börja fokusera på just de delarna av reglerna så chansen skulle vara 12% större att jag skriver upp mig på ett pass att sl:a
Svärdsalv. Som rasklass förstås!

Nu har även jag anmält mig till detta evenemang bland evenemang! Tack Anders för ditt meddelande på FB!

Jag håller för fulla muggarna på att starta en Shadowrun 5-kampanj så jag har dessvärre inte tiden att fixa något att spelleda denna gång. Jag får nöja mig med att begeistras av andra istället ^^

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Pepp pepp pepp :gremlaugh:

Det verkar som att det blir Mutant Future första passet, Den mörka skogens hemligheter (SåS) andra passet, sen fika/middag där vi får veta mer om både SåS och Aenglum/Under.

Nattpasset är fortfarande inga förslag på, men det kommer säkert lösa sig :gremsmile:

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Björn Wärmedal said:
Nattpasset är fortfarande inga förslag på, men det kommer säkert lösa sig :gremsmile:
Kan tänka mig att vi kanske vill fortsätta något av de tidigare två passen.

Men jo, jäkligt skoj ska det bli.

DeBracy

Hassebasse said:
Kan tänka mig att vi kanske vill fortsätta något av de tidigare två passen.
Ja, det är nog ingen dum tanke. Om inte så tar jag med mig nåt utifall-spel. :gremsmile:

kesnok

Veteran
Nyinflyttad…

Jag har precis flyttat upp till Umeå och saknar redan allt rollspelande.
Det senaste året har det blivit lite mindre pga barn å så men innan dess va det desto mera.
Hittade med glädje denna tråd och tänkte "kapa" den med frågan om denna träff kan vara rätt sett att hitta en ny spelgrupp på.
Jag har spelat det mesta från earthdawn, dd3.5, drakarådemoner (alla varianter även chronopia) och den senaste tiden har det vari western tillsammans med Gillbringarna… (skryt :gremwink: )

Kanske inte måste skriva ett helt cv utan bara lite hejhå här är ja å ja vill spela rollspel.

Hur gör jag för att börja med det i Umeå?

Hoppas vi ses!

/Johannes (kesnok)