Nekromanti Un-lurk yourselves!

Foggmock

Myrmidon
...det är jag och sex jävla lurkers som är på forumet klockan tjugo i sex en fecking söndag?

Alltså, jag hade fattat om någon av idjitzen som är reggade hade crackat och suttit här nu, men...

Själv så har jag planer på att göra en all-nighter, har jobbat ideellt Sveroktjafs sen typ elva igårkväll, och innan dess jobbade jag från halv tolv på dagen till halv elva på kvällen med att stuffa kuvert, så jag är lite sliten...

Vill ni flytta detta till OT-forumet så varsågoda, men intentionen är att luska ut vad lurkarna är för några kufar, kanske reggar de sig och börjar posta!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Sannolikt så är det föga mer än botar ifrån olika sökmotorer. Men det brukar i alla fall "läsa" en del coola gamla trådar emellanåt.

Organ

Out of time, out of mind
Sannolikt så är det föga mer än botar ifrån olika sökmotorer.
Botar? Som kollar internetsidor?? Per automatik??? Nu är min internet-fu tämligen rudimentär, så skulle du kunna förklara för en ignorant vad det betyder?

/Anders

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Det kallas för spindlar och för att förklara enkelt kan man säga att de kryper runt på alla sajters olika sidor, genom att kräla mellan de oliak länkarna. De samlar in infomration om sajten och tar sig tillbaka till sin sökmotor (t.ex. Google) och säger vad den hittat.

Så skriver du här ett topic om "Hälleflundra" och spindeln ser det tar den tillbaka den information t.ex. till Google. Nästa gång någon söker på Hälleflundra kommer den bland sökresultaten få en länk som leder till ämnet där det postades i.

Johan K

Gammal & dryg
Där ser man..
Då har man lärt sig nått nytt då. Dock så får man ju verkligen hoppas att nån av dessa botar, eller vad de nu är, är personer som man kan hoppas regga sig & bli en av wrnu:s trevliga sammling.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Förtydligande

Happy to help!

Dock ett litet förtydligande:

Dock så får man ju verkligen hoppas att nån av dessa botar, eller vad de nu är, är personer som man kan hoppas regga sig
Om det rör sig om botar så är det inte några människor, utan det är helt automatiska funktioner som inte kan registrera sig.

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Förtydligande

Aha! Tror du ja! Skynet är här...
Faktiskt. På RPGnet finns det en pseudobot för sajten BoardTracker som faktiskt postar ibland. Fast bara i forumforumet då.

Liite humor är det. :gremgrin: