Nekromanti Underrättelse när folk skrivit undertrådar

Denelian Arali

Veteran
Vore det inte bra om funktionen att få alla svar skickade till sin e-postadress utökades lite.

Jag fick t.ex. nyss bara underrättelse om att det var två nya trådar i min skapade tråd "Updaterade versioner utav redan utgivna moduler" medan det i själva verket var 17 st nya trådar... bara det att de övriga 15 skrevs som undertrådar i de andras trådar, vilket jag då inte fick reda på förren jag gick in i där.

Ateist, javisst!

Legioth

Swordsman
Det rör sig inte om...

...nya undertrådar, det som mailas åt dig är endast svar på dina inlägg.
Om det skulle vara så att man får mailat alla inlägg som kommer "under" ens eget skulle det bli lite otrevligt om man inleder en tråd som denna. Tänka att bli bombad med över 150 mail på ca tre dygn. Det är inte vad jag vill uppleva...

Jag håller med om att man det ofta slulle vara bra om man skulle få alla inlägg under ens eget mailade åt sig, men ibland då en tråd spårar ur så skulle det inte alls vara lika kul.

Gardener

Champion
Jag fick för mig att jag hade svarat på detta, men det verkar som om jag missat det.

Att implementera en sådan funktion skulle medföra en del problem, dels skulle det bli tungt för servern att för varje inlägg som görs kolla alla tidigare inlägg i tråden och se vilka som vill ha meddelande om detta. Dessutom blir det inte kul när man får en massa mail när en tråd blir väldigt lång. Dessutom skulle det innebära att vi skulle få väldigt många fler studsmail när mail-konton blir överfulla.... Det är nog bara mer problem än fördelar och frågan är väl hur intressant det är. Man kan ju redan prenumerera på ett helt forum och dessutom lägga en tråd som en favorit, samt få svar på ens egna inlägg skickade.