Nekromanti Undersökning-Favoritvapen i NO

Immolator

Veteran
Jag vill veta vilket (eller vilka) vapen ni gillar mest i Neotech offensiv. Motivera gärna era svar!OBS! Inga närstridsvapen eller dylikt...nu snackar vi skjutvapen.."WE ARE THE BORG... RESISTANCE IS FUTILE.."/images/icons/frank.gif

JoakimSkoogh

Veteran
Ja vet inte i NO

Men i grundboken är det defenetivt DO Ultra Rippern med Hydrochoch och pansarbrytande slugg.
Vilket utgångshål med hydro /images/icons/crazy.gif

Attack Nisse

Veteran
Jo, jag håller med. Men Jag tycker ammunitionen gör för mycket i skada. När/om Jag spelleder kommer den nog göra 2t6 i skada, max.

SID 6.7

Veteran
Inte DO!

Jag använder de vapen jag anser vara någorlunda realistiska
typ H&K:s utbud och de äldre vapnen som finns idag...jag kanske bara är konservativ men jag skulle aldrig kunna tänka mig ett vapenföretag som döper sin produkter till namn som: Headbanger, Ultrakill, Megakill osv...känns lite tonårsfasoner tycker jag....men det är bara min lilla åsikt.

Länge leve AK-47:an!

Emil

Hero
2T6??? Det skulle göra det väldigt svårt att ens få till en extra skada! Hur tror du det känns att få en kula in i kroppen? Betänk att det är en spik som kommer in i kroppen på dig i över 500 m/s.

Nä, Ob3T6+1 är ganska bra. Har funderat lite på att lägga till Ob1T6 på all ammunition, men jag har inte orkat titta närmare på det än.

/Emil

Emil

Hero
Re: Inte DO!

Jag använder de vapen jag anser vara någorlunda realistiska
typ H&K:s utbud och de äldre vapnen som finns idag...jag kanske bara är konservativ men jag skulle aldrig kunna tänka mig ett vapenföretag som döper sin produkter till namn som: Headbanger, Ultrakill, Megakill osv...känns lite tonårsfasoner tycker jag....men det är bara min lilla åsikt.

Det är ju det som DO säljer på... vapen med coola namn, utseende och funktioner. Jag ser det inte alls som omöjligt att ett företag i framtiden skulle kunna marknadsföra sin stridsmateriel med sådana namn.

/Emil

Lars

Veteran
Mixad kompott.

Just nu då jag spelar kör jag med 2*Glock 61 samt 2*DO Smear. Alla vapen väntar på olika modifieringar, men då vi i skrivande stund är ute och äventyrar å det grövsta sår har det inte blivigt av. Min favvo just nu måste dock vara Spas-32mil med hydroshockslugg och påmonterad underliggande granatkastare. GRYM i trånga utrymmen och upp till medellångt håll, men sen gör granattillsatsen att man har chans att vara lömsk på längre håll (om man nu någon gång skulle träffa med skiten :)

//Lasse

Attack Nisse

Veteran
Det kanske är mer realistiskt, men tror att det blir lite obalans då.
Att man inte kan få till extra skador gör ju inte så mycket då man kan pumpa iväg 50 skott, och att den man skitar på måste sitta i en bunker för att inte få skada då den har PEN 11. Sen att man i princip inte kan få tag på en tex ultech spitter gör inte så mycket. För då fixar man en MQE Silver Eliminator, men då kan man tyvärr bara skjuta 40 skott.

Så länge man inte kan få tag på vapnen av denna typ , eller om "skurkarna" har dem så är skadan ok, men när RPna kan meja ner 4 kommandosoldater, med skyddsvästar, i en stängd van, tycker jag att man kan kanske minska skadan lite.

Snow

Swashbuckler

Håller med. DO är överdrivet. Det skall vara ett företag som mest gör stridsforden men även lite handeldvapen och solglasögon. De gör det bäst av alla verkar det som. Skall väl vara lite humor från neogames... jaja... *ignore*

nexussix

Warrior

Jag undrar hur äventyren ser ut för dom som använder alla de stora, elaka och snabbskjutande vapnen som finns i NO? Är det bara military style med massor av våld som gäller?

duvan

Warrior
Mitt favorit måste vara Glock 64, en ganska snygg och behändig maskinpistol.
Som SL så är Interdynamics PSR-2 SLR en favorit, bra för att ta ut cyberförstärkta rollpersoner som går runt med gatling kulsprutor /images/icons/devil.gif.

Snow

Swashbuckler

följer man äventyren så är det extremt mycket våld... drive-by, bakhåll, överfall, osv osv... av eller mot rollpersoner. När jag spelledde avalanche dog rollpersonerna som flugor. Det var väl kul på sitt sätt fast mina kampanjer ser ju annorlunda ut.
Det dödliga systemet för inte med sig att rollpersonerna aktar sig för strider, nej... Man skaffar bara tyngre pjäser än motståndaren. Mer bly (eller uran om man föredrar det) i luften på kortare tid, och så lite mera bly...

nexussix

Warrior

Mina kampanjer ser också lite annorlunda ut. Exempelvis inga tunga vapen förutom kanske i slutstriden. Ska spelleda Avalanche snart, har hållt mig ifrån det litegran, inte för att jag inte tycker äventyret är bra utan just för att det är så våldsamt. Men som spelledare kan man ju ändra på detaljerna!

Emil

Hero
Det kanske är mer realistiskt, men tror att det blir lite obalans då.

Blir det inte obalanserat när det inte är realistiskt?

Att man inte kan få till extra skador gör ju inte så mycket då man kan pumpa iväg 50 skott, och att den man skitar på måste sitta i en bunker för att inte få skada då den har PEN 11. Sen att man i princip inte kan få tag på en tex ultech spitter gör inte så mycket. För då fixar man en MQE Silver Eliminator, men då kan man tyvärr bara skjuta 40 skott.

Ehm...? Extra skador är ju det som är riktigt farligt. Står din rollperson med sin MQE Silver Eliminator och skjuter mot en person som samtidigt avfyrar sin grovkalibriga kpist mot dig så kommer din rollperson dö lika mycket som han gör...

Titta på det så här: Vad är farligast? Ett vapen med 40 i EldH som gör [11]Ob3T6+1 i skada, eller ett vapen som har 16 i EldH och som gör [8]Ob7T6+1. Jag skulle helt klart säga det senare, eftersom det där räcker med en träff för att du ska vara toast. Med det första vapnet kan det behövas många träffar, speciellt om du minskar skadan med Ob1T6.

Att ammunitionen har PEN 11 är för mig mest en kul grej. Det hade lika bra ha kunnat vara typ 8-9 - det slår ändå igenom alla normala kroppskydd. Dessutom är de tre 2mmCDLP vapnen som finns i Offensiv alla väldigt svåra och ovanliga att få tag på. De är mestadels prototyper som vissa företaget har för att testa...

Så länge man inte kan få tag på vapnen av denna typ , eller om "skurkarna" har dem så är skadan ok, men när RPna kan meja ner 4 kommandosoldater, med skyddsvästar, i en stängd van, tycker jag att man kan kanske minska skadan lite.

Jag tycker tvärtom att det är okej när rollpersonerna har sådana här vapen, men inte skurkarna. Rollpersonerna ligger ju extremt risigt till när de möter fler motståndare än de själva är, så då kan det vara motiverat att låta dem har vapen med mycket hög eldhastighet.

/Emil

Emil

Hero

Det dödliga systemet för inte med sig att rollpersonerna aktar sig för strider, nej... Man skaffar bara tyngre pjäser än motståndaren. Mer bly (eller uran om man föredrar det) i luften på kortare tid, och så lite mera bly...

Nä, i Neotech så kvittar det ganska mycket vilket vapen man har, det är mer initiativ och numerärt antal som gäller - blir man träffad gör det ont oavsett vilket vapen det är.

Därför är det väl lite lustigt att Neotech just har ett så extremt vapenutbud, men det ska väl tolkas lite skämtsamt från Neogames sida...

Själv brukar jag försöka hålla nere på vapnen. Det är ingen jävel som går runt med automatkarbiner i stan...

/Emil

Emil

Hero
Som SL så är Interdynamics PSR-2 SLR en favorit, bra för att ta ut cyberförstärkta rollpersoner som går runt med gatling kulsprutor

Ni verkar ju ha riktigt subtila och verklighetstrogna kampanjer...

/Emil

duvan

Warrior
detta är taget från offensiv
"Det är inte ovanligt att exempelvis juvelerare rånas genom att en van svänger upp, öppnar dörrarna och öppnar fullt eld mot butiken med gatlingkulspruta, eller bombarderar den med lätta granater från ett granatgevär"
Hmm, undrar vad neogames tänkte på då, det låter ju riktigt oseriöst.
Har du läst äventyret Avalanche, ett otroligt våldsamt och svårt äventyr. Geonsolos som är nästan odödliga krigsmonster samt en landmate, tycker du att det är konstigt om man köper vapen och cyberteknik för att överleva.
Om jag råkande ut för samma saker som rollpersonerna i verkligheten så skulle då jag börja beväpna mig till tänderna.

Tippis

Warrior
Med tanke på hur stor chansen för överpenetration är för en 2mm-kula i 1800 knyck, tycker jag nog att 2T6 inte är så otroligt. Det förefaller mig troligt att den ganska obehindrat kommer passera genom kroppen (och nästa kropp... och nästa...) utan att överföra ett dyft av sin rörelseenergi, utan snarare göra marginellt mer skada än en sticknål...

Tabell N2-116: En människokropp har SKY Ob1T6, så det är inte SÅ lurigt för en PEN 11-kula att passera rakt igenom utan att märka något...