Nekromanti Understödsvapen

PRIME

Veteran
Varför förekommer det inga regler för understödsvapen i N2 när det fanns i N1? Jag vet inte om jag missat någon förklaring till det i något regelverk och om det är så, kan någon vara vänlig att upplysa mig om det.

Varför efterfrågar jag understödsvapen? Därför att världen tillåter att dessa brukas i mer eller mindre omfattning. Kan nämnas att jag personligen klassar alla KSP, eldkastare osv som understödsvapen men den typ jag frågar efter är pansarskott, granatgevär, granatsprutor, Pv-robotar, fordonsmonterade vapen (Akan, grovkaliberpjäser osv).

Framförallt pansarskott har en stor använding på den mindre taktiska nivån som ofta utspelas i N2. Bör ämnas exempelvis termobariskaladdningar samt såkallade Behind Armor Effect. Det termobariska pansarskottet har ett stridsspets bestående av flygbränsle som sprids i ett aerosol moln (dimma) direkt efter träff och milisekunden efter det så antänder en efterladdning dimman. Effekten är fruktansvärd. Mycket bra rumrensare då molnet inte bekymrar sig om hörn som reducerar tryckvågor.

Behind Armor Effect är i princip en pansarbrytande granat som slår igenom bunkerväggar och skickar in en tidsfördröjd laddning i hålrummet bakom. Denna laddning detonerar beroende på tillverkningsmodell en förutbestämd sträcka in i rummet. Exempelvis 3m bakom igenomslagshålet. Detta resulterar i en högre KP (killprobability) då splitter sprider sig ifrån ett område ex 3m in i rummet än från penetrationshålet.

Skulle uppskatta vidare inlägg och kommentarer.

PRIME

Veteran
Det vore kanske en idé. Problemet är att inte skriva för komplicerade regler i mitt fall. Kanske ska skriva något och se vilken respons det får av dig eller er som läser detta.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Respons och skrivande

Pansarskott och antitankvapen ?

har alltid saknat regler för dom typerna av vapen.

NeoTech forumet visar sig vara ganska trevligt för att publicera skrivet matrial.
Kör hårt ! /images/icons/smile.gif

Nalle med AK4

Swordsman
Detta är miliTech [OT]

Ett supplement med regler för tunga fordon, vapen, militärer och dylikt (ja, jag menar tunga militärer/images/icons/cool.gif).
Det som alla väntar på nu när Neotech Offensiv har kommit.
Personligen vill jag mest ha regler för landmates(mecha-liknande stridsrustningar, om jag har fattat rätt),
laserkanoner och stridsvagnar eller möjligtvis jeepar med kulsprutor.

Nalle med AK4

Swordsman
Re: Respons och skrivande

Ja, vi får bara hoppas att NoGo kommer upp snart så man kan samla upp allting snart så att det inte roteras ut av nya trådar....

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Landmates

ooohh Landmates /images/icons/smile.gif

Faktum är att jag och min bror sitter och pillar på en Japansk sådan. Dock så är det inget jag vill tala öppet om eftersom mina spelare kommer att träffa dom inom ett par äventyr.

Men när dom ramlat in i den och insett att jag och min bror är lite väl extrema i våra designer så kanske jag kan sammanställa nåt dokument att lägga ut på forumen.

Eller så kanske jag kan be mina spelare att disciplinera sig själva och inte kika på det och lägga ut det ändå, borde funka eftersom mina spelare är så pass mogna så att dom inte gör sånt (ja, kanske inte D-man då /images/icons/wink.gif).

Får se, kanske hittar sin väg till forumen i förtid.

Nalle med AK4

Swordsman
Gör det för all del!

Du får gärna lägga ut det dokumentet, det är bara bra ifall man får lite info innan Militech kommer