man kan säga då att de mesta automatkarbiner skuter med ungefär samma hastighet eller? så jag kan då anväda att en kort eldskur (vilket jag tycker ska vara 1/3 av magasinet eller 1/4, vet inte ännu, men det är väll rimligt att man skuter iväg 5-8 skott per eldskur med en k-pist, och kanske 8-10 med ett automatvapen... ganska realistiskt endå va?
trodde faktiskt en k-pist var snabbare än en automatkarbin...men alltså varför är en k-pist inte lika snabb som en automatkarbin, inte samma mekanism eller, det kan ju inte vara någonting med skotten ju... men allting kan ju hända i framtiden, så jag ska nog ha det så att k-pist är snabbare än automatkarbin, samt att kulsprutor ska vara lika snabba som k-pistarna.
man kan ju alltid förklara det med att automatkarbinerna blev mer inriktade till att bli mer träffsäkra vapen, enklare att handskas med rekylen helt enkelt /images/icons/laugh.gif
men då kan det ta ungefär 5 sekunder då med insiktning att skuta ett magasin, då får man använda 10 ap under varje runda då... och att man skjuter en eldskur pågår under ungf. 1.25 sekunder och detta skulle då ta 2,5 ap, så det fungerar inte, eller så gör man så att det tar 8ap att skuta slut hela magasinet, fast man har 10 under en runda, då kanske 12 är ett bättre alternativ, därför att det är jämnt delbart med både 4 och tre och två och 6, kanske det bästa.... men då skulle det alltså ta 6 sekunder att skjuta slut ett magasin på en k-pist, och det skulle då ta 1,5 sekunder att skjuta 6-8 skott.